تاریخ : 1399,یکشنبه 03 اسفند14:25
کد خبر : 81018 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

سفر معاون بهداشت و درمان بنیاد به استان قزوین



معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان قزوین ضمن بازدید از مراکز درمانی و بیمه ای مربوط به ایثارگران این استان، افزایش رضایت ایثارگران را اولویت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد.
 
سفر معاون بهداشت و درمان بنیاد به استان قزوین/افزایش رضایت ایثارگران اولویت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است

دکتر عبدالرضا عباسپور روز شنبه 2 اسفند در ابتدای سفر به استان قزوین با حضور در گلزار مطهر شهدای این شهر به قرائت فاتحه و ادای احترام نسبت به شهیدان این گلزار به ویژه شهید بابایی و شهیدان مدافع سلامت قزوین پرداخت.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان با تقدیر از کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی توسط بنیاد استان قزوین افزود: کسب این موفقیت بیانگر این است که کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تلاش ویژه ای در مسیر انجام وظیفه خود انجام داده اند.
وی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سال‌های گذشته با کمبود اعتبارات مواجه بوده است، گفت: خوشبختانه در دوره مدیریت جدید با تلاش های مهندس اوحدی جذب بودجه‌ به خوبی صورت گرفته که موجب تسهیل خدمات‌دهی به ایثارگران شده است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار ایثارگر زیر پوشش بیمه تکمیلی درمان هستند که از این تعداد 27 هزار و 500 نفر مربوط به استان قزوین هستند.
عباسپور در خصوص پرداخت هزینه‌های صورت گرفته به ایثارگرانی که از مراکز غیر طرف قرارداد با بیمه دی به عنوان شرکت بیمه گر بیمه تکمیلی درمان ایثارگران گفت: در حال حاضر مدت زمان پرداختی هزینه‌های بیمه دی به ایثارگران نسبت به سایر بیمه‌ها زودتر انجام می‌شود که باید مسئولان این بیمه در کاهش هر چه بیشتر این بازه زمانی تلاش کنند تا این زمان به کمتر از 48 ساعت برسد.
وی با اشاره به برگزاری اردو برای جامعه ایثارگری گفت: این اردوها باید با کسب مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا و همراه با رضایت ایثارگران شرکت کننده در اردوها اجرا شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق فرمایش امام (ره) افضل نهادهاست، گفت: کارکنان این نهاد در خدمات‌دهی به جامعه هدف با فشار کار و استرس مواجه هستند ولی همواره تلاش کرده اند تا بتوانند بهترین خدمات را به آن ها ارایه دهند.
غلامرضا حقایق پور با بیان اینکه در استان قزوین 7 هزار و 500 ایثارگر دارای بیمه همگانی و 20 هزار ایثارگر بیمه تکمیلی هستند گفت: کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش می‌کنند کیفیت خدمات‌دهی به این عزیزان افزایش یابد تا موجب ارتقای رضایت آن ها باشد.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در بازدید از مجموعه بیمه دی استان قزوین با بیان اینکه مسئولان بیمه دی باید افزایش رضایتمندی و تکریم جامعه ایثارگران را اولویت کاری خود قرار دهند، گفت: هر چقدر نحوه خدمات‌دهی این بیمه باکیفیت و به موقع باشد، این هدف در دسترس تر خواهد بود.
عباسپور با مطلوب ارزیابی کردن روند پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه دی به ایثارگران افزود: کیفیت این روند باید هر روز ارتقاء یابد تا پرداختی‌ها به روزتر شوند.
حمیده خواجویی‌راد مدیر بیمه دی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: کارشناسان بیمه دی تلاش می‌کنند خدمات با کیفیت به جامعه ایثارگران ارایه دهند تا رضایتمندی واقعی این قشر معظم جامعه به دست آید.
وی افزود: کارشناسان این بیمه در دریافت اسناد و پرداخت هزینه‌های درمانی برخورد مناسب با جامعه ایثارگران دارند تا در تکریم واقعی آن ها نیز موفق باشند.
در ادامه این نشست، مدیرکل و معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به طرح مسائل مربوط به درمان ایثارگران در حوزه‌هایی چون تعرفه‌های هزینه‌‌های درمانی، پرداخت هزینه‌های سرپایی، نحوه خدمات‌دهی بیمارستان‌های خصوصی، پایش سلامت، تسریع در دریافت اسناد و پرداخت هزینه‌های درمانی، حق پرستاری، تجهیزات پزشکی، فیزیوتراپی و «ام آر آی» پرداختند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در دیدار با مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: تمام مسئولان نظام موظف هستند که در جهت ارائه خدمت به والدین شهدا و ایثارگران تلاش کنند زیرا هر آنچه انقلاب اسلامی دارد به برکت صبر و ایثار آن ها و فداکاری های فرزندان‌شان بوده است.
عباسپور با بیان اینکه امروز والدین شهدا به دلیل کهولت سن نیازمند خدمات درمانی بیشتری هستند، افزود: در این راستا همه مسئولان وظیفه دارند که نحوه خدمات‌دهی به این قشر معظم جامعه را تسهیل کنند.
وی با بیان اینکه پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه دی نسبت به سایر بیمه‌ها به‌روزتر شده است، گفت: این بیمه هیچ مشکلی در پرداخت هزینه‌ها ندارد و از مسئولان درمانی سازمان تامین اجتماعی استان قزوین نیز درخواست داریم در خدمات‌دهی به این عزیزان همراه بنیاد شهید و امور ایثارگران باشند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا خانواده‌های شهدا و ایثارگران که در مناطق اطراف شهرستان و یا روستاها ساکن هستند هیچ‌گونه مشکلی در دریافت خدمات از درمانگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی نداشته باشند.
عباسپور با اشاره به اینکه برخی درمانگاه‌ها طرف قرارداد بنیاد نیستند و ایثارگران با مراجعه به این مراکز باید هزینه پرداخت کنند، گفت: در رفع این مشکل باید مسئولان همه درمانگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی استان قزوین با بیمه دی همکاری کنند تا هیچ هزینه‌ای از این قشر معظم دریافت نشود و برای دریافت هزینه‌ها،  صرفآ اسناد به این بیمه ارایه شود.
محمدصادق بابایی مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین نیز در این دیدار خدمت به والدین شهدا را توفیقی بسیار بزرگ دانست و گفت: قطعآ در تسهیل ارایه خدمات درمانی به این قشر معظم از انجام هیچ کاری دریغ نخواهد شد.
وی ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل و معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارایه خدمات درمانی به جامعه ایثارگران افزود: تامین اجتماعی آماده هرگونه همکاری با مسئولان بنیاد است تا بتواند کیفیت ارایه خدمات درمانی به این قشر معظم را ارتقا دهد.
این مقام مسئول با اشاره به درمانگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی استان قزوین که با بیمه دی قرارداد ندارند گفت: دستورات لازم برای انعقاد قرارداد به این درمانگاه ها ابلاغ خواهد شد تا خانواده‌های شهدا و ایثارگران در هر مکانی زندگی می‌کنند دسترسی آسان به این درمانگاه‌ها برای دریافت خدمات داشته باشند.
در ادامه این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و سازمان تامین اجتماعی استان قزوین جهت تسهیل ارایه خدمات درمانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران منعقد شد.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر خود به استان قزوین با مادر شهیدان «سعید و حسین احمدی» (و خواهر دو شهید) و جانباز 70 درصد «اصغر نظرپور» دیدار و گفت و گو کرد.
وی در این دیدارها ارایه خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را افتخار بزرگی دانست و گفت: قطعآ خدمات‌دهی به این عزیزان سعادت دنیا و آخرت را برای ما به همراه خواهد داشت.


منبع : ایثار