تاریخ : 1399,یکشنبه 03 اسفند15:11
کد خبر : 81024 - سرویس خبری : بیمه

یک میلیون و ۷۰۰ هزار ایثارگرتحت پوشش بیمه تکمیلی



«عبدالرضا عباس‌پور» کشور با اشاره به حل مشکلات بیمه درمانی تکمیلی ایثارگران، گفت: هم اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار ایثارگر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.

 

عبدالرضا عباس‌پور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز (شنبه) در شورای معاونان اداره کل بنیاد شهید استان قزوین، هدف از سفر خود را به این استان را رفع مشکلات ایثارگران عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش می‌شود دغدغه‌هایی که در این استان وجود دارد با هماهنگی‌های لازم برطرف شود.

وی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان بنیاد با کمبود اعتبارات در خدمات‌دهی به ایثارگران طی سال‌های گذشته مواجه بوده است، اظهار داشت: با حضور رییس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران، بودجه‌های خوبی جذب این نهاد شده است تا خدمات‌دهی به ایثارگران تسهیل شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به هزینه‌های پرداختی بیمه دی به ایثارگرانی که از مراکز غیرطرف قرارداد بنیاد دریافت کردند، تاکید کرد: روند پرداخت این هزینه‌ها باید در کمتر از ۴۸ ساعت انجام شود تا رضایت واقعی این قشر به دست آید.

عباس‌پور افزود: اکنون مدت زمان پرداختی هزینه‌های بیمه دی به ایثارگران نسبت به سایر بیمه‌ها زودتر انجام می‌شود که باید مسئولان این بیمه در کاهش هر چه بیشتر این بازه زمانی تلاش کنند تا به کمتر از ۴۸ ساعت برسد.

وی به برگزاری اردو‌ها برای جامعه ایثارگران اشاره کرد و گفت: در برپایی این اردو‌ها باید مجوز ستاد ملی کرونا وجود داشته باشد و همچنین با رضایت ایثارگران انجام شود تا مشکلی به وجود نیاید.

این مسوول ادامه داد: این اردو‌ها با توجه به اینکه والدین شهدا سن بالا و بیماری‌های زمینه‌ای دارند و وضعیت کرونایی استان آبی است باید با شرایط محدود برگزار شود.

عباس‌پور در ادامه مطالبی پیرامون مشکلات مختلف از جمله ارایه خدمات بیمه تکمیلی به کارکنان بنیاد، جذب نیرو در شرکت‌های زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر، مراکز طرف قرارداد بیمه دی، تجهیز مرکز توانبخشی شهید رجایی قزوین، بیمه عمر و تخصیص اعتبارات بیان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیز در این نشست، گفت: کارکنان این نهاد در خدمات‌دهی به جامعه هدف با فشار کار و استرس مواجه هستند، ولی همواره تلاش کرده اند تا بتوانند بهترین خدمات را به آن‌ها ارایه دهند.

غلامرضا حقایق‌پور با اشاره به مشکلات درمانی طی سال‌های گذشته، افزود: با مدیریت مطلوب معاون بهداشت و درمان استان قزوین مشکلات موجود در این استان نسبت به سایر استان‌ها کمتر بوده است که از زحمات ایشان قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در استان قزوین هفت هزار و ۵۰۰ ایثارگر بیمه همگانی و ۲۰ هزار ایثارگر بیمه تکمیلی دارند، اظهار داشت: هر ساله کارکنان بنیاد تلاش می‌کنند کیفیت خدمات‌دهی به ایثارگران را افزایش دهند تا موجب ارتقای رضایت آن‌ها باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به شرایط ویروس کرونا در جامعه، اضافه کرد: تاکنون بیش از هفت هزار بسته بهداشتی بین جامعه ایثارگران استان توزیع شده است تا از ابتلای آن‌ها به این بیماری پیشگیری شود.

وی همچنین در ادامه مطالبی پیرامون مشکلات ایثارگران در بنیاد از جمله پرداخت وام مسکن، اشتغال، آموزش عمومی و عالی، فرهنگی، اردویی، پایش سلامت، برقراری کمک معیشت، بیمه و تسهیلات کارکنان، بیمه عمر و افزایش اعتبارات بیان کرد.

استان قزوین دارای سه هزار شهید سرافراز و هفت هزار و ۲۰۲ جانباز است.


منبع : دفاع پرس