تاریخ : 1399,دوشنبه 04 اسفند13:00
کد خبر : 81037 - سرویس خبری : اخبار

پیام‌های تسلیت شهادت فرمانده و بسیجی تفحص شهدا



 

پیام‌های تسلیت شهادت فرمانده و بسیجی تفحص شهدا

شخصیت‌های مختلف سیاسی و عقیدتی و نظامی به مناسبت شهادت سردار شهید علیرضا گلمحمدی و شهید محمود حاجی قاسمی پیام تسلیت صادر کردند.

 شخصیت‌های مختلف سیاسی و عقیدتی و نظامی به مناسبت شهادت سردار شهید علیرضا گلمحمدی و شهید محمود حاجی قاسمی پیام تسلیت صادر کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین در محور غرب کشور، سردار علیرضا گلمحمدی به‌همراه همرزمش محمود حاجی قاسمی در پنجشنبه 30 بهمن ماه 1399 همزمان با شب لیله الرغائب به درجه رفیع شهادت نائل شدند. این شهدا در جریان عملیات تفحص پیکرهای مطهر شهدا در زرباطیه عراق، در اثر برخورد با مین به شهادت رسیدند.

فرمانده شهید علیرضا گلمحمدی اهل شهرستان میانه از استان آذربایجان غربی که برادرش نیز در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده بود، چندین مرحله در جریان عملیات تفحص شهدا به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و تا مرز شهادت پیش رفت. شهید محمود حاجی قاسمی اهل شهرستان شاهرود در استان سمنان نیز از رزمندگان و جانبازان مدافع حرم بود.

شهید علیرضا گلمحمدی که از دوران خدمت سربازی وارد فعالیت جستجوی مفقودین شده بود، در طول قریب به سه دهه گذشته بارها و بارها تا مرز شهادت رفت و هر بار با مدالی پر افتخار از جانبازی به میدان عملیات جستجوی شهیدان برگشت. او مدارج خدمت را از سربازی تا سرداری و فرماندهی قرارگاه ها و گروههای مختلف تفحص شهدا طی کرد.

بخشی از پیام تسلیت‌های صادر شده به قرار زیر است:

پیام سرلشگر محمدباقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

بسم رب الشهداء والصدیقین

یسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِینَ

(شهدا) را مژده نعمت و فضل خدا می دهند و خدا پاداش مومنان را تباه نمی‌کند

با درود و صلوات بر محمّد و آل محمّد و اهداء سلام و تحیات وافر الهی، بی شک شهدای به معراج رفته تفحص، ادامه دهندگان رسالت زینبی‌اند که در راه نورانی و پر خطر یافتن دردانه های ملت، قدم نهادند و با تلاش ها و ایثارگری‌های خویش در نهایت گمنامی، مجاهدانه عزیزترین سرمایه خود را در راه خدا و اهداف متعالی اسلام و نظام فدا نمودند.

فرمانده دلاور قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین در جبهه میانی، پاسدار سرافراز و مجاهد شهید  علیرضا گل محمدی که در مأموریت مقدس جستجوی  شهداء به افتخار جانبازی نائل شد و بارها تا مرز شهادت پیش رفت و فرمانده محور جستجو، بسیجی رشید و شجاع شهید محمود حاجی قاسمی که در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام مفتخر به عنوان جانبازی گردید، از مصادیق عینی همین مجاهدان فی سبیل اللّه بودند که عمر با برکت و نورانی خویش را در راه خدمت به اسلام ، انقلاب و خانواده معظم شهداء صرف نمودند و عاقبت، پاداش تلاش های خستگی ناپذیر و مخلصانه ی خود را در عملیات تفحص شهداء گرفتند و عاشقانه به مقام عالی شهادت نائل آمدند.

اینجانب شهادت این عزیزان جان برکف را خدمت مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مد ظله العالی)، همرزمان عزیز در کمیته جستجوی مفقودین و همچنین خانواده‌های محترم آنان تبریک وتسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند متعال برای این شهیدان گرانقدر علو درجات و برای بازماندگان آنان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌دارم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

سرلشکر پاسدار محمد باقری

پیام امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرماندهی نیروی زمینی ارتش:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند!

بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.(آل عمران 169)

شهادت فرمانده گمنام و نام‌‏آور قرارگاه عملیاتی جستجوی مفقودین در جبهه میانی، جانباز شهید علیرضا گل‏محمدی و همرزم شهیدش جانباز مدافع حرم، بسیجی شهید محمود حاج قاسمی را تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. ایشان پس از حضور دلیرانه در دوران دفاع مقدس، بیش از دو دهه همراه با جمع دوستان همدل و همکاران دل سوخته در "کمیته تفحص مفقودین " به دور از خانه و کاشانه در ارتفاعات شمال غرب، غرب و سرزمین‌های تفتیده جنوب به تفحص شهدای معظم و معزز ارتش، سپاه و بسیج کمر بسته و در این راه مقدس به افتخار شهادت نائل آمدند و قطعه‌های بدن خود را در زمین سوخته جبهه‌های دیروز و عبادتگاه‌های امروز جا گذاشتند. اینجانب باردیگر شهادت این مردان بی ادعا، شجاع و صبور را به محضر مبارک فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی ) ، خانواده معظم و آحاد ملت ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

فرماندهی نیروی زمینی محوری ارتش

سرتیپ ستاد کیومرث حیدری

پیام محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:
 
سردار علیرضا گلمحمدی فرمانده سرافراز قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین در محور غرب کشور، به‌همراه بسیجی فداکار محمود حاج قاسمی، در حین عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا در منطقه زرباطیه عراق بر اثر انفجار مین، به زیارت معبود شتافتند. شهید گلمحمدی، فرزند خطه‌ آذربایجان و شهر شهیدپرور میانه و شهید محمود حاج قاسمی برخاسته از شهر دارالمومنین شاهرود، انسان‌های فداکار مخلص، شجاع و خستگی ناپذیر بودند که با کارنامه‌ای سراسر افتخار به جمع شهیدان پیوستند.
شهادت این دو عزیز سرافراز را به همرزمان ارجمندشان در گروه‌های تفحص شهدا و به آحاد نیروهای مسلح و قاطبه مردم وفادار شهرستان‌های میانه و شاهرود و به‌ویژه به خانواده‌های محترمشان تبریک و تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق برای روح آن دو مجاهد شهید، حشر با سالار شهیدان و برای بازماندگان آنان صبر و اجر طلب می‌کنم.

پیام حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

خبر غم انگیز شهادت فرزند عاشورایی آذربایجان؛ مرحوم آقای علیرضا گلمحمدی فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین در محور غرب کشور؛ باعث تالم و تاثر فراوان گردید.  جامه فاخر شهادت، برازنده قامت پاک سیرتان فداکار و دلاورانی است که عاشقانه و عارفانه در راه اعتلای اسلام و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی به مجاهدت برخاسته اند تا عزت، اقتدار و سربلندی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورند.  

شهید علیرضا گلمحمدی که خود برادر شهیدی از شهیدان دوران پر افتخار دفاع مقدس بود، مدارج خدمت را از سربازی تا سرداری و فرماندهی قرارگاه ها و گروه های مختلف تفحص شهدا طی کرد و در طول سالهای خدمتی خود بارها تا مرز شهادت رفت و هر بار با مدالی پر افتخار از جانبازی به میدان عملیات جستجوی شهیدان بازگشت. خاک‌های تفتیده جنوب و غرب کشور و تمامی ارتفاعات کردستان ایران و عراق، یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های مخلصانه این دلاور مرد خطه آذربایجان و شهر پر افتخار میانه است.  

اینجانب با تسلیت شهادت این مدافع امنیت پایدار به محضر خانواده های معزز شهداء و همرزمان ایشان قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین، به ویژه مردم ولایتمدار و شهید پرور آذربایجان شرقی و شهرستان میانه، برای این شهید عزیز از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و صبر و اجر جزیل برای خانواده معظم ایشان مسئلت دارم.  

 سید محمدعلی آل هاشم 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

 

پیام سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمانده جبهه میانی تفحص شهدا، «سردار علیرضا گلمحمدی» بعد از سال‌ها مجاهدت به کاروان عظیم شهدا پیوست. شهید «گل محمدی» عمر با برکت خود را در جستجوی نور گذرانید و عاقبت خود نیز منوّر به نور ابدی شهادت گردید. اینجانب به نمایندگی از پیشکسوتان دفاع مقدس، پاسداران و بسیجیان استان،‌ ضمن عرض تبریک و تسلیت به محضر فرماندهی معظم کل قوا و خانواده معزز این شهید و اهالی غیرتمند شهرستان میانه، از درگاه خداوند متعال صبر و اجر برای خانواده ایشان و همنشینی با سالار شهیدان را برای آن شهیدِ سعید مسئلت می‌نمایم.

سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم

خادم الشهدا و فرمانده سپاه عاشورا


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم