تاریخ : 1399,دوشنبه 04 اسفند19:05
کد خبر : 81049 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس اذعان کرد

مصوبات خوب مجلس با اجرای بد خنثی می شود!


مصوبات خوب مجلس با اجرای بد خنثی می شود!

متاسفانه برخی به جامعه اینطور القا می کنند که همه چیز کشور مال ایثارگران است؛ درحالیکه به طور مثال اگر به موضوع اشتغال توجه کنیم، مشاهده می کنیم که فرزندان ایثارگران حتی...

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم از اجرایی نشدن قوانین ایثارگری انتقاد و بر قانونمند شدن مصوبات جامعه ایثارگران در لایحه بودجه سال 1400 تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ذبیح الله اعظمی ساردوئی، نماینده ایثارگر جیرفت و عنبرآباد در گفت و گوی اختصاصی در حاشیه جلسه بررسی لایحه بودجه سال 1400 در مورد ایثارگری اظهار داشت:

بنده به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ایثارگران و رزمنده دوران دفاع مقدس این را عنوان می کنم که همیشه و در هر شرایطی حامی خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان بوده و هستم.

وی گفت: حتی در دانشگاه که قبل از دوران نمایندگی من بود، یکی از فعالیت های من حضور در دفتر دانشجویان ایثارگر و حمایت از آنها بود.

نماینده مجلس یازدهم در خصوص جایگاه معیشتی، رفاهی و درمانی جامعه ایثارگری در لایحه بودجه سال 1400 خاطرنشان کرد: خوشبختانه در لایحه بودجه سال آینده برای حمایت از ایثارگران موارد بسیار خوبی هم از نظر حقوق، مزایا و تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده است؛ و فکر می کنم با شرایط اقتصادی در سال آینده، برای جامعه ایثارگری و تامین اعتبارات آن، مشکلی نداشته باشیم.

اعظمی ادامه داد: به نظر من همه این موارد، باید پس از تصویب در مجلس، به قانون تبدیل شود تا اجرای بودجه سال 1400 برای جامعه ایثارگری، آنها را سردرگم نکند و از مشکلات و تلاطم ها در جامعه ایثارگری جلوگیری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این سوال که چرا باوجود تصویب قوانین خوب در خصوص ایثارگران، این قوانی خوب اجرا نمی شود چه اظهار داشت:

دقیقا یکی از مشکلات ما در مجلس شورای اسلامی همین موضوع است. یعنی شما در نظر بگیرید که الان به طور مثال برای اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و ... قانون وجود دارد؛ اما تعدا کثیری از فرزندان ایثارگران با داشتن مدارک بالا همچنان خانه نشین هستند.

اعظمی اضافه کرد: به طور مثال در حوزه انتخابیه بنده حدود 284 تا 300 فرزند شهید و جانباز بالای 70 درصد وجود دارد که بیکار هستند. بنده به عنوان نماینده مجلس از آنها خجالت می کشم که قانون اشتغال فرزندان ایثارگران مصوب شده است. اما همچنان بیکار هستند.

وی با انتقاد از برخی غرض ورزی های مغرضان در مورد جامعه ایثارگری متذکر شد:

متاسفانه برخی به جامعه اینطور القا می کنند که همه چیز کشور مال ایثارگران است؛ درحالیکه به طور مثال اگر به موضوع اشتغال توجه کنیم، مشاهده می کنیم که فرزندان ایثارگران حتی در مجموعه آزمون های اشتغال پابه پای دیگران شرکت می کنند و نمره حدنصاب را بدست می آورند؛ اما شرایط به گونه ای‌ست که آنها جذب نمی شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در پایان متذکر شد: خوشبختانه در دور اول بررسی لایحه بودجه 1400 پیشنهادات خوبی برای جامعه ایثارگری مطرح شد و به تصویب رسید اما باید منتظر باشیم که در صحن علنی نیز به تصویب برسد.

اعظمی یادآور شد: بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره حل و فصل مشکلات جامعه ایثارگری وحدت نظر دارند.