تاریخ : 1399,سه شنبه 05 اسفند15:06
کد خبر : 81061 - سرویس خبری : اخبار

مسوولین اگر خیانت کنند باید جواب شهدا را بدهند



وصیتنامه شهید جست‌وجوگر نور «محمد حاجی‌قاسمی»؛

 شهید حاجی‌قاسمی خطاب به مسئولین در وصیتنامه‌اش نوشته است: «مسوولین! بدانید اگر خیانت کنید هم این دنیا و هم آن دنیا باید جواب این عزیزان (شهدا) را بدهید.»

مسوولین اگر خیانت کنند باید جواب شهدا را بدهند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید جست‌وجوگر نور «محمود حاجی قاسمی» از اعضای کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح بود که روز پنجشنبه ۳۰ بهمن همزمان با لیله الرغائب در جریان عملیات تفحص شهدا به همراه یار و همرزم خود سردار «علیرضا گل محمدی» در زرباطیه عراق بر اثر برخورد با مین به شهادت رسید.

وی اهل شهرستان شاهرود و از رزمندگان دوران دفاع مقدس و جانبازان مدافع حرم بود که در سوریه و در مبارزه با داعش تکفیری به درجه جانبازی نائل آمد.

شهید حاجی قاسمی در وصیتنامه خود نوشته است: «این وصیتنامه را در مورخ سوم دی سال ۱۳۹۸ می‌نویسم. بار دیگر خداوند بر ما منت نهاد و دوباره برای کشف و جستجوی پیکر پاک شهدا دعوت کرد، شهدای بزرگواری که رسید و بلند قامت بوده و هم روح بزرگی داشته‌اند و امروز به فراموشی سپرده شدند، شهدایی که در خاک عراق با دست و پا‌هایی بسته زنده دفن شدند تا شما زنده بمانید و زندگی کنید. قامت بزرگی داشتند، قامت خود را کوچک کردند تا شما بلند قامت زندگی کنید، نگویید اینان چهارتا استخوان هستند، چرا که همه ما بعد از مرگ همین چهار استخوان می‌شویم، اما آن‌ها کجا و ما کجا.

مسوولین بدانید اگر خیانت کنید هم این دنیا و هم آن دنیا باید جواب این عزیزان (شهدا) را بدهید. مردم همیشه دین خود را به اسلام و رهبری و این آب و خاک ادا کرده‌اند، امروز که من شاید بتوانم خانواده‌ای را که سال‌های سال چشم انتظار فرزندش است از چشم انتظاری رها سازم نه احتیاج به مال دنیا دارم نه پست و مقام و جایگاه دولتی دارم، همه آن‌ها که درباره من حرفی از روی ناآگاهی می‌زنند می‎بخشم.

من شغل آزاد دارم، پیمانکار ذوب آهن شاهرود هستن و کشاورزی بیش نبوده و نیستن، همیشه هدفم خدمت، در حد توانم به مردم مملکتم بوده است. اگر خداوند از من قبول کند.

در ضمن به دوستان عرض می‌کنم اگر امکان داشت مرا داخل حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) قرار دهید و زیارت عاشورای امام حسین (ع) را قرائت کنید تا شاید امام حسین از سر لطف واسطه بین من و خدا شود و مرا خداوند از قصور‌هایی که داشته‌ام ببخشد.

من از همه دوستان و آشنایان، فامیل‌ها و برادران همیئت طلب عفو و بخشش دارم، انشالله شماهم مرا ببخشید و همگی عاقبت بخیر شوید.»


منبع : دفاع پرس