تاریخ : 1399,چهارشنبه 06 اسفند15:05
کد خبر : 81073 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

پرداخت خسارات جانبازان و خانواده‌شهدا در «سی‌سخت»



«سعید اوحدی» گفت: نماینده بیمه دی جهت برآورد، ارزیابی و پرداخت خسارات وارده به خسارت‌دیدگان خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان در شهر «سی‌سخت» مستقر شده است و جهت کارشناسی و پرداخت خسارات مناطق مسکونی خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، اقدامات لازم انجام خواهد شد

 

«سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (سه‌شنبه) در بیست و نهمین سفر استانی خود، با هدف امضای تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال برای ایثارگران و بازدید از مناطق زلزله‌زده «سی‌سخت»، به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

وی در بدو سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، با تقدیر از فداکاری‌های مردم این استان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار داشت: متأسفانه در زلزله اخیر جمعی از هموطنان عزیز ما دچار حادثه شدند و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در راستای وظیفه ذاتی خود، در اسرع وقت اقدامات لازم را برای کمک‌رسانی به ایثارگران آسیب‌دیده در این زلزله انجام داده است.

اوحدی افزود: در سفر امروز با حضور در این مناطق در جریان روند امدادرسانی به ایثارگران قرار خواهیم گرفت تا هرچه سریع‌تر مشکلات این عزیزان برطرف شود.

پرداخت خسارات جانبازان و خانواده‌های شهدا در «سی‌سخت»

 

استقرار نماینده بیمه دی در «سی‌سخت»

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای حضور خود در شهر «سی‌سخت»، ضمن حضور در گلزار مطهر شهدای این شهر و ادای احترام به مقام والای شهدا، از منازل جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بازدید کرد و اظهار داشت: نماینده بیمه دی جهت برآورد، ارزیابی و پرداخت خسارات وارده به خسارت‌دیدگان خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان در شهر «سی‌سخت» مستقر شده است و جهت کارشناسی و پرداخت خسارات مناطق مسکونی خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وجود همدلی و همبستگی در همه بین تمام دستگاه‌ها، گفت: امیدواریم با این هماهنگی موجود مشکلات زلزله‌زدگان هرچه سریع‌تر برطرف شود.

پرداخت خسارات جانبازان و خانواده‌های شهدا در «سی‌سخت»

بنیاد شهید به وظایف خود در قبال ایثارگران «سی‌سخت» عمل خواهد کرد

معاون رییس جمهور همچنین در ادامه بیست و نهمین سفر استانی خود، در گفت‌و‌گو با صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: مطابق برنامه سفرهای هفتگی قرار بود که به استان دیگری سفر کنیم؛ اما با توجه به وقوع زلزله در منطقه «سی‌سخت»، توفیق پیدا کردیم که در خدمت مردم غیور و سربلند این منطقه باشیم.

وی افزود: ظاهر شهر «سی‌سخت» به‌خوبی آسیب‌های واردشده بر اثر زلزله را نشان نمی‌دهد؛ اما با ورود به داخل منازل متوجه می‌شویم که تخریب‌های داخلی زیادی انجام شده است و نیاز به رسیدگی ویژه‌ای دارد. خوشبختانه دولت و تمام دستگاه‌ها به‌سرعت شروع به کار کردند و با دستور رییس جمهوری محترم، تا پایان تیر 1400 کار مقاوم‌سازی و بازسازی این منازل باید به اتمام برسد.

«اوحدی» با اشاره به دیدارهای صورت‌گرفته با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران «سی‌سخت»، گفت: این دیدارها با همراهی «کولیوند» رییس اورژانس کشور، دو نفر از معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس بیمه دی انجام شد و خود بنده نیز در منزل شش نفر از ایثارگران حضور یافته و در گلزار مطهر شهدا نیز با بیش از 100 نفر از ایثارگران دیدار کردیم و به مشکلات آنان رسیدگی شد.

پرداخت خسارات جانبازان و خانواده‌های شهدا در «سی‌سخت»

وی ادامه داد: در دیدارهایی که با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران داشتیم، سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی را به آنان ابلاغ کردیم. ان‌شاءالله در کنار مصوبات و تسهیلاتی که دولت برای آسیب‌دیدگان زلزله در نظر می‌گیرد، بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به وظایف خود در قبال ایثارگران عزیز عمل خواهد کرد.

خاطرنشان می‌شود؛ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌همراه معاونین خود، در این سفر به‌صورت جداگانه با خانواده معظم شهید سردار «گودرز نجفی»، پدر معظم شهید «ابوالقاسم رهنما»، جانباز و آزاده سرافراز «حسین محمدخانی»، جانباز و آزاده سرافراز «عبادالله محمدی‌فر»، همسر گرامی جانباز «مهرماه صابری»  و جانبازان معزز «محسن نجفی»، «ذبیح‌الله سیرتی»، «مهرزاد محمدحسین‌زاده»، «حسین اکبری سی‌سختی»، «عنایت‌الله یزدان‌پناه»، «مسعود محسنیان سی‌سختی»، «پیران صیادی سی‌سختی»، «داریوش سی‌سخت‌نژاد»، «خیبر یزدانی‌پور سی‌سخت» و «نورمند سی‌سخت‌نژاد» دیدار و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.


منبع : دفاع پرس