تاریخ : 1399,پنجشنبه 07 اسفند12:49
کد خبر : 81096 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

افتتاح مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا»



آیین افتتاح مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا» با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا، در تالار «اندیشه» حوزه هنری برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین افتتاح مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا» امروز (چهارشنبه) مصادف با ایام ولادت با سعادت حضرت علی (ع)، با حضور «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار «مرتضی طلایی» دبیر جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب، «حمیدعلی صمیمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران و جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا، در تالار «اندیشه» حوزه هنری برگزار شد.

 «امیر قلیچ‌خانی» فرزند شهید مفقودالاثر «علی قلیچ‌خانی» و مدیرعامل مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا»، در ابتدای این مراسم با اشاره به برگزاری هیئت «فرزندان شهدای اسلام» در امامزاده صالح (ع)، اظهار داشت: تعداد بسیاری از فرزندان شهدا در این هیئت حضور پیدا می‌کنند و با پویش‌های خیریه‌ای و نیکوکاری، کارهای بزرگی را انجام می‌دهند.

مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا» افتتاح شد

 وی با اشاره به شکل‌گیری پویش «پدر شهید مهربان من» به‌همت فرزندان شهدا، گفت: اگر پدران ما فرزندان شهدا به فیض شهادت نائل نمی‌شدند، بدون شک امروز کار خیر می‌کردند و ما به نیابت از آن‌ها کار خیر انجام می‌دهیم؛ اما باید توجه داشته باشیم، شهیدی که خودش از ایتام بوده و یا اینکه فرزندی نداشته است، چه کسی به نیابت از وی کار خیر انجام می‌دهد؟

 قلیچ‌خانی ادامه داد: من به‌عنوان فرزند شهیدی که پیکری از او برنگشته است، هرساله در سالروز ولادت حضرت علی (ع) که به‌عنوان روز «پدران آسمانی» شناخته می‌شود، از شهدا می‌خواستم که سلام من را به پدر آسمانی‌ام برسانند؛ اما امروز از فرزندان شهدا می‌خواهم که به گوش دیگر فرزندان شهدا هم برسانند تا با من برای مشارکت در کارهای خیر همراه شوند، تا نگذاریم درد بی‌بضاعتی به درد یتیمی، ایتام اضافه نشود.

 وی خاطرنشان کرد: افتتاح مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا» یکی از بهترین روزهای زندگی من است؛ چراکه امروز به‌نیت کسانی که با خون خود، درخت نوپای انقلاب اسلامی را تنومند کردند، کار خیر صورت می‌گیرد. امروز ایتامی بین ما هستند که حق خوب زندگی کردن دارند، حق آموزش، بهداشت و مسکن خوب دارند.

مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا» افتتاح شد

مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا» افتتاح شد

مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا» که به‌همت «هیئت فرزندان شهدای اسلام» و با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج سازمان صدا و سیما تشکیل شده است، در گام‌ نخست حمایت از کودکان یتیم استان ایلام را در نظر گرفته است و در گام‌های بعدی نیز حمایت از کودکان یتیم سایر استان‌های کشور مد نظر خواهد داشت.


منبع : دفاع پرس