تاریخ : 1399,شنبه 09 اسفند11:24
کد خبر : 81113 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

فراخوان طراحی آثار حجمی «یادبود هفده هزار زن ایثارگر



فراخوان طراحی «یادبود 17 هزار زن شهید، جانباز و آزاده» با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت زنان ریاست جمهوری و اداره کل بانوان شهرداری تهران منتشر شد.
 
فراخوان طراحی آثار حجمی «یادبود هفده هزار زن شهید، جانباز و آزاده» منتشر شد

 این فراخوان هنری با هدف به تصویر کشیدن میزان رشادت و ایثار زنان شهید، جانباز و آزاده در هشت سال دفاع مقدس، روزهای انقلاب و در زمانه اکنون، در آستانه مکانی-زمانی «تهران 1400» طراحی شده است.
اداره کل بانوان شهرداری تهران در برنامه‌های مصوب تهران ۱۴۰۰ با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری و بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر دارد در راستای حفظ و نکوداشت مقام والا و ارزش‌های زنان فداکار و از جان گذشته یادبودی در قالب اِلمان حجمی و طراحی محیطی را در شهر به نمایش درآورد و در این راستا از تمامی هنرمندان مجسمه‌ساز دعوت کرده است تا در فراخوانی با شرایط و ضوابط ذیل جهت طراحی «یادبود 17 هزار زن شهید، جانباز و آزاده» شرکت کنند.
این یادبود در دو بخش فراخوان عمومی و مدعوین اجرا می‌شود؛ در بخش فراخوان عمومی تمامی آثار ارسالی هنرمندان مجسمه‌ساز  توسط داوران بررسی و از بین طرح‌های ارسال شده سه اثر انتخاب و جوایزی به نفرات اول تا سوم اهدا می‌شود. شرکت کنندگان بخش مدعوین در مسابقه شرکت داده نخواهند شد و در پایان یک اثر از بین آثار برگزیده انتخاب شده و در اندازه مناسب در فضای عمومی شهری به اجرا درخواهد آمد.
مهلت ارسال آثار این فراخوان تا 18 اسفند 1399 و نحوه ارسال آثار از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی https://farhangi.tehran.ir انجام می‌شود.


منبع : ایثار