تاریخ : 1399,یکشنبه 10 اسفند14:16
کد خبر : 81150 - سرویس خبری : اخبار

ایثارگران درحوزه اشتغال و مسکن منتظر خبر‌های خوبی باشند



«محمود پاکدل» با بیان اینکه اقدامات مهمی در حوزه مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران در دست اجرا است، گفت: به جامعه ایثارگران نوید می‌دهم که در سال ۱۴۰۰ خبر‌های خوبی در حوزه اشتغال و مسکن به آن‌ها برسد.

 

«محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگویی با بیان این که در حوزه مسکن ایثارگران اقدامات خوبی صورت گرفته است، از کلنگ زنی نزدیک به ۷۰ هزار فقره زمین برای ۷۰ هزار تَن از جامعه ایثارگری در زمینه آماده سازی یا احداث به مناسبت روز شهید خبر داد.

پاکدل اظهار داشت: در مدت کوتاهی که مهندس «سعید اوحدی» به بنیاد شهید آمده اند، زیر ساخت‌های لازم برای تامین مسکن شهدا و ایثارگران ایجاد شده است. در این مدت تفاهم نامه‌های خوبی در حوزه مسکن منعقد شده و استانداری ها، بنیاد شهید و وزارت راه و شهرسازی پای کار آمده اند.

به گزارش نوید شاهد، وی ادامه داد: البته وزیر راه و شهر سازی قول مساعد برای همکاری درباره طرح اقدام ملی مسکن داده که با تحقق این وعده انجام کار‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد و بر این اساس می‌توانیم تعداد افراد بیشتری را مشمول کنیم. ساخت مسکن، نیاز به زمان دارد و باید فرصت لازم برای به ثمر نشستن طرح‌ها داده شود.

ارائه خدمات براساس ماده ۷ قانون جامع

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که ماده ۷ قانون جامع اولویت بندی برای دریافت خدمات به جامعه ایثارگران را مشخص کرده است تا در این حوزه دچار مشکل نشویم، گفت: امیدواریم خدمت رسانی به گونه‌ای باشد که رضایت تمام خانواده معظم شهدا و جانبازان سرافراز را جلب کند.

وی گفت: برای دریافت برخی از خدمات از جمله وام تمام اعضای جامعه ایثارگری از جمله جانبازان ۲۵ درصد و والدین شهدا مشمول هستند. البته در تفاهم نامه مسکن علاوه بر والدین و همسران شهدا، فرزندان جانبازان ۷۰ درصد را که در برنامه پنجم لحاظ شده بودند را موردتوجه قرار داده ایم.

اشتغال پنج هزار فرزند شهید و جانباز از ابتدای سال

پاکدل در ادامه درباره اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران توضیح داد: ۳۸ هزار مجوز در کل کشور بعد از برگزاری آزمون شماره ۸ صادر شده است. این تعداد مجوز ۲۵ در صد از جامعه ایثارگران را در بر می‌گیرد که ۱۰ هزار نفر بر اساس ماده ۲۱ مشمول این طرح می‌شوند. حدود ۵ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران از ابتدای سال تاکنون در دستگاه‌های مختلف مشغول به کار شده اند. به جامعه ایثارگران نوید می‌دهم که در سال ۱۴۰۰ خبر‌های خوبی نیز در حوزه اشتغال و مسکن به آن‌ها برسد.

نگاه ویژه به حوزه فرهنگ در گام دوم انقلاب اسلامی

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در پایان گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم و بعد از تهیه سند راهبردی توسط شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مسیر را بهتر می‌توانیم طی کنیم. البته در گام دوم انقلاب اسلامی باید به حوزه فرهنگی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم در بخش صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی موفق عمل کنیم.


منبع : دفاع پرس