تاریخ : 1399,سه شنبه 12 اسفند11:49
کد خبر : 81190 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

پانزدهمین جشنواره پاسداران اهل‌قلم برگزارشد



 

درخشش چهار اثر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پانزدهمین جشنواره پاسداران اهل‌قلم

چهار اثر منتشر شده توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پانزدهمین جشنواره پاسداران اهل‌قلم حائز رتبه شدند.

به نقل از تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، امروز دوشنبه یازدهم اسفندماه 1399، اختتامیه پانزدهمین جشنواره پاسداران اهل‌قلم با حضور سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه و تعدادی از فرماندهان و برگزیدگان جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن همایش‌های ولایت ستاد کل سپاه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا از پوستر فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره کتاب سال پاسداران اهل‌قلم و نشان رسته فرهنگی با حضور سردار سلامی و سردار قاآنی رونمایی شد.

در این دوره از میان 339 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 182 کتاب در 16 رشته داوری شده که 8 اثر حائز رتبه اول، 12 اثر شایسته رتبه دوم و 15 اثر نیز مقام سوم را از آن خود کردند. همچنین 13 اثر شایسته تقدیر شناخته‌شده است.

طبق این گزارش کتاب‌های «دست‌های خالی پاهای خونین» به نویسندگی اسدالله احمدی و جلد دوم از روزشمار هفتم با عنوان «طبس تا سنندج» اثر مرحوم هادی نخعی که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده‌اند، حائز رتبه دوم شدند. کتاب «نبرد امام مهدی (عج)» به نویسندگی مهدی حاجی خداوردی‌ رتبه سوم را کسب کرد و کتاب «تاریخ شفاهی دفاع مقدس: روایت ناتمام احمد غلامی، از ری تا شام» اثر مرحوم علی مژدهی شایسته تقدیر اعلام شد.

همچنین در بخش ویژه‌ای که برای اولین بار در این جشنواره برگزار شد و به شهید قاسم سلیمانی اختصاص یافته است، کتاب‌های با «پرواز بغداد بهشت» نوشته آقای جان‌نثاری، «شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی» نوشته حجت‌الاسلام شیرازی و «آرزوی گل سرخ» قابل‌تقدیر شناخته شدند.


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم