تاریخ : 1399,شنبه 16 اسفند12:43
کد خبر : 81267 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

کسری خدمت و تسهیلات



س- پدر من ایثارگر بود و در دوران جنگ درصد جانبازی نگرفت اما بعد از ۲۰ سال به سرطان ریه مبتلا شد. برای پزشکان محرز بود که ایشان شیمیایی و مبتلا به گاز خردل است و ۲۰ سال بعد ممکن هست علائم آن شروع شود. هر چند که متاسفانه فوت شد. بعد از یک سال ما روی پرونده پزشکی پیگیری کردیم. مادرم نیز در حال حاضر مستمری بگیر تامین اجتماعی و با حداقل حقوق است. چه راهی وجود دارد که من پیگیر درصد جانبازی ایشان شوم. یا آیا تسهیلاتی به ما تعلق می کیرد؟

پ- ابتدا باید ببینید متعلق به چه یگانی بوده است و پس از اثبات موضوع پرونده را در بخش ایثارگران سپاه یا ارتش یا سایر نیروهای مسلح پیگیری کنید.

 

س- بنده درسال71ال73 به عنوان سرباز در منطقه جنگی سومار به مدت 18 ماه مشغول خدمت و جمعی لشکر 84 خرم آباد بودم. در حال حاضر پسرم عازم خدمت سربازی است. خواستم ببینم آن منطقه من شامل کسری خدمت برای پسرم می شود یانه؟ درضمن سردارکمالی تو سایت اعلام کرده است کسانی که تا سال 75 در مناطق جنگی حضور داشتند 80 درصد شامل حالشان می شود و اگر چنین است کجا باید مراجعه نمایم.

پ- شما از دو طریق می توانید اقدام کنید 1- مراجعه به یگان اعزامی و تایید حضور در منطقه و دریافت نامه از آنها 2- مراجعه به دفتر پیشخوان دولت و ارائه درخواست. البته احتمال اینکه مورد دوم زمانبر باشد نیز وجود دارد.