تاریخ : 1399,یکشنبه 17 اسفند14:40
کد خبر : 81283 - سرویس خبری : اخبار

کمتر بر زخم فرزندان جانباز اعصاب و روان نمک بپاشید!


کمتر بر زخم فرزندان جانباز اعصاب و روان نمک بپاشید!

اگر من ایثارگر نیستم، پس چه کسی ایثارگر است؟! چه کسی حاضر است حتی یک روز از پدر من به تنهایی پرستاری کند؟

فرزند جانباز اعصاب و روان - قانون استفساریه ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، برای بخشی از جامعه ایثارگری راهگشا خواهد بود ولی متاسفانه سیگنال‌های ضعف در این قانون به چشم می‌خورد، زیرا اولاً این قانون در سال 1399 تصویب شده و درخصوص شاغلین تا پایان سال 1395 و تکلیف مابقی مستخدمین و تا سال‌های بعد چه خواهد شد؟

 مسئله‌ی بعدی این است که نمایندگان مجلس انقلابی چگونه قانون‌گذاری می‌کنند؟! بی اقتداری تا کجا؟ چند سال پیش قانون ماموریت تحصیلی فرزندان جانباز، توسط محمدکاظم بهرامی (رییس هیات عمومی دیوان عدالت اداری) لغو شد، ولی شما چه کردید؟

 من به عنوان فرزند جانباز اعصاب و روان که با مشکلات شدید روح و روان و اضطراب و افسردگی شدید زندگی می‌کنم، به علت نگهداری از یک جانباز اعصاب و روان (پدر جانبازم) به این حال و روز افتاده‌ام و حال در رای مذکور به منِ فرزند جانباز، توهین کردند و گفتند به علت اینکه فرزند جانباز ایثارگر محسوب نمی‌شود، قانون ماموریت شغلی فرزندان جانباز لغو گردد!

اگر من ایثارگر نیستم، پس چه کسی ایثارگر است؟! چه کسی حاضر است حتی یک روز از پدر من به تنهایی پرستاری کند؟

 مسائل و مشکلات و بیماری جانبازان اعصاب و روان به شدت زیاد و فاجعه‌بار است و به خاطر حفظ شان جانبازان اعصاب و روان، مطرح نمی‌کنم، و مردم به سختی حاضرند با فرزندان جانباز اعصاب و روان ازدواج کنند! انقلاب، بدون ایثارگران یعنی هیچ. بنابه فرمایش امام خمینی(ره) ایثارگران را فراموش نکنید و بخوانید و توجه کنید سخنان زیبای حضرت آقا و امام خمینی که درخصوص شهدا، ایثارگران و جانبازان چه نکاتی را متذکر شده‌اند. ببینید چند درصد به دستورات این بزرگواران عمل شده است؟

 عاجزانه از مسئولین دلسوز نظام که تعدادشان زیاد است خواهش می‌کنم کمی هم به فرزندان جانبازان که اجر ایثارشان اگر از فرزندان شهدا بیشتر نباشد کمتر نیست، بیشتر توجه کنند و به همه‌ی ایثارگران از جمله فرزندشهید و فرزند جانباز با هر درصدی به یک چشم نگاه کنند تا موجب اختلاف نگردد. چرا فرزندان جانباز نباید مثل فرزندان شهید عزیز معاف از مالیات باشند؟ چرا نباید مدرک تحصیلی فرزندان جانبازان یک مقطع بالاتر محسوب گردد؟

 لطفاً در قوانین لحاظ نمایید مشمولین ماده 2 قانون خدمت‌رسانی به ایثارگران حق حذف پست و مازاد نمودن کلیه‌ی ایثارگران ازجمله فرزندان جانباز و فرزند شهدا عزیز را ندارند. در قوانین (بخشنامه‌های سابق دولت) اعلام می‌شد صرفاً حراست بنیاد شهید صلاحیت اعلام تایید صلاحیت ایثارگران را دارند و این خیلی چیز خوبی است، و مهم‌تر از همه فرزندان شهید با 20 یا 22 سال خدمت فکر کنم می‌توانند بازنشسته بشوند و متاسفانه دوباره فرزندان جانباز فراموش شده‌اند!

عاجزانه خواهش می‌کنم به داد ما برسید. شما را به خدا نگذارید بیشتر نابود شویم و در ادارات نمک بر زخممان بپاشند. ما بسیار مستحکم و مقاوم هستیم و پای انقلاب هستیم ولی دوست ندارم از ضعف قانونی موجود، افرادی ناصالح، نظام و ایثارگران را زیر سوال ببرند.

من طبق ماده 21 شاغل دستگاهی شدم که بر اساس اجرای اصل 44 خصوصی شده و حتی همچون سایر شاغلین دولت، حق انتقالی به سازمان دیگری را نیز ندارم و چون قراردادِ قانون کار هستم امنیت شغلی ندارم و هر وقت که بخواهند به راحتی می‌توانند اخراجم می‌کنند.