تاریخ : 1399,یکشنبه 17 اسفند12:54
کد خبر : 81285 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

سفرنماینده ولی فقیه دربنیاد شهیدبه استان لرستان



نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز جمعه 15 اسفندماه به منظور حضور در یادواره استانی لشکر فرشتگان تاریخ ساز به استان لرستان سفر کرد.
 
سفر نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان لرستان/هراس دشمن از ایثارگری مادران و همسران شهدا است
 حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری در ابتدای سفر خود به استان لرستان با حضور در گلزار شهدای خرم‌آباد با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام شامخ شهدای لرستان ادای احترام کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری حفظ منزلت گلزار شهدا و شهداست و اینکه بتوانیم جایگاه رفیعی که شهدای بزرگ ما دارند درک کنیم و در نهایت به آنجایی برسیم که امام خمینی(ره) فرمودند: تربت پاک شهیدان، مزار عاشقان و عارفان و دل‌سوختگان و دارالشفای آزادگان است.
وی در ادامه گفت: ما به دنبال این هستیم که مزار شهدا زیارتگاه اهل یقین و همچنین مورد تجلیل و تکریم همه انسان‌هایی که می‌خواهند از این شهدای مقاوم الگو بگیرند و مسیر رشد و تعالی خودشان را در استقامت شهدا ببینند باشد. مزار شهدای ما باید مزاری باشد که محل زیارت انسان‌های آزاده باشد تا آزادگان راه آزادگی را از شهدا بیاموزند.
حجت الاسلام و المسلمین شکری افزود: برنامه‌ای که برای خانواده‌های شهدا در نظر گرفته‌ایم ارتقای معنویت و به‌روزرسانی در طراز شهداست. شهدایی که درس آزادگی را به جهانیان آموختند و خانواده‌های آن‌ها پاسدار این راه و نخستین سنگربان از حریم شهید و شهادت هستند.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا نمونه صبر و استقامت و نمونه بالندگی جامعه هستند، گفت: ما آمده‌ایم از آنها درس بیاموزیم و این درس صبر، بردباری، تحمل فراق عزیزان و راه وفاداری است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه و در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: ما معتقدیم آن‌طور که باید حق شهدا، جانبازان و خانواده‌های آن‌ها را ادا نکردیم؛ اما تا جایی که توان داشتیم در خدمت آن‌ها بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری اشتغال را یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه و ایثارگران دانست و افزود: یکی از دسیسه‌های دشمن این است که نگذارد نظام به امکانات لازم برای حل مشکلات به ویژه مسئله بیکاری دست پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین عنوان کرد: مردم به‌ویژه خانواده‌های شاهد با تمام مشکلاتی که دارند پای این نظام ایستاده‌اند و امیدواریم توفیق پیدا کنیم که سازه‌های این انقلاب هر چه استوارتر شکل بگیرد، تا بتوانیم گام‌های دوم و سوم را برای انقلاب برداریم.
 نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، بزرگداشت ۴۸۳ شهید و ۳۹۱ زن جانباز استان لرستان، گفت: نقش زنان در حماسه‌آفرینی عرصه‌های مختلف نباید نادیده گرفته شود و باید از زنانی که در بحبوحه دفاع مقدس پایداری کرده و دشمن را در طرحی که برای به ستوه آوردن مردم به کار برده بود، ناکام گذاشتند تقدیری در سطحی وسیع انجام گیرد.
وی خاطرنشان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری جایگاه شهید را برای ما آن‌چنان که باید تعریف کردند، از مزار شهدا که دارالشفاء نامیدند و از خانواده‌های شهدا که بارها مقام معظم رهبری تأکید بر تکریم آن‌ها دارند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدا و جانبازان، افزود: این انقلاب آنچنان مستحکم شده که از دشمن پس از ۴۲ سال کاری ساخته نیست و هر زمان به فکر نقشه‌ای شوم می‌افتد، عمق پایداری زنان را می‌بیند، زنانی که دین در وجود آن‌ها نهادینه شده است.
حجت‌الاسلام شکری با بیان اینکه دشمن بهتر از ما، خودمان را شناخته، گفت: امروز دشمنان عمق بصیرت را در مردم ایران دیده و از مادران و همسران شهدا و ایثارگری‌های آنان می‌ترسد.
وی به توطئه‌های دشمنان مبنی بر تضعیف نقش زنان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: ۶۳۰۰ شهید لرستان یعنی این شهر تمام قد و مردانه ایستاده، پس باید کاری کرد که این ایثارگران حمایت شوند و کمترین خللی در استقامت آن‌ها ایجاد نشود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: چنانچه خللی در فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد شود، دشمن طمع دست‌اندازی به خاک این کشور را خواهد کرد.
در یادواره استانی لشکر فرشتگان تاریخ ساز استان لرستان از کتاب فرهنگ اعلام شهدای زن استان لرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان استان رونمایی شد.
همچنین آیین تجلیل از نخبگان و ایثارگران شاخص استان لرستان همزمان با برگزاری این یادواره برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین شکری در ادامه سفر به استان لرستان با خانواده‌های معظم شهیدان «نوربخش دلفانی»، «عزیزاله هاشمی» و جانباز 50 درصد «مهدی مرادعلیوند» دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا گفت: شهدا اجر و پاداش کار خود را نزد پروردگار دریافت کرده‌اند که به مقام شهادت دست یافتند و اجر و ثواب بازماندگان شهدا نیز کمتر از شهادت نیست. خداوند جزای کار خیر را زود می‌دهد و اجر مادران و همسران شهدا بسیار زیاد است و باید بدانیم که این اجر و ثواب از این دنیا آغاز می‌شود و تا آخرت ادامه دارد.

منبع : ایثار