تاریخ : 1399,یکشنبه 17 اسفند18:57
کد خبر : 81304 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

رونمایی از کتاب «حضرت علی(ع)»



تجلیل از ۳۲ بانوی جانباز و خانواده شهید در تویسرکان

 امروز طی مراسمی از ۳۲ بانوی جانباز و خانواده بانوان شهید این شهرستان تجلیل و از کتاب جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس رونمایی شد.

تجلیل از ۳۲ بانوی جانباز و خانواده شهید در تویسرکان/ رونمایی از کتاب «حضرت علی(ع)»

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت الاسلام مرتضی موحدی ظهر امروز در آیین تجلیل از خانواده بانوان شهید و جانباز با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه از دامن زن، مرد به معراج می‌رسد؛ اظهار کرد: نقش زن در استحکام بخشی بنیان خانواده و رشد همه جانبه جامعه نقشی بنیادی و محوری است که باید مورد نظر باشد.

وی با اشاره اینکه ما زنان تاریخ ساز و الگو در تاریخ کشور کم نداریم، مادران امام راحل، رهبر معظم انقلاب، سردار شهید سلیمانی را نمونه این بانوان معرفی کرد و گفت: زنان انسان‌ساز هستند بنابراین بانوان ما باید به جایگاه و نقش موثر خود در خانواده و جامعه توجه و دقت داشته باشند.

امام جمعه شهرستان تویسرکان با بیان اینکه شهدا مدیون والدین به ویژه مادران خود هستند اضافه کرد: جایگاه مادر در تربیت فرزندان به عنوان نسل های جامعه مهمترین نکته حائز اهمیت است که باید به آن به صورت خاص پرداخته شود.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان نیز نقش بانوان را در پیروزی انقلاب و جنگ هشت ساله پررنگ دانست و گفت: اما آن گونه که باید به حضور اثرگذار و موفق زنان در عرصه‌های مختلف برای نسل های انقلاب اسلامی پرداخته نشده است.

محمد داوری با تاکید بر اینکه اگر بانوان ایران اسلامی دوشادوش مردان در فراز و فرودهای انقلاب تلاش نمی‌کردند شاید خیلی موفق نبودیم افزود: بانوان ما در نقش مادری مشوق فرزندان در جبهه حق علیه باطل به رهبری امام راحل بودند و خودشان ضمن صیانت از سنگر خانواده، از رزمندگان در پشت جبهه حمایت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان ۱۰ بانوی شهید و ۲۲ بانوی جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت: امروز همزمان با آیین نکوداشت بانوان شهید و جانباز استان همدان در قالب برنامه کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز  با حضور مسئولان از خانواده بانوان شهید و جانباز  شهرستان تویسرکان تقدیر و تجلیل شد.

در پایان از کتاب قدرت‌الله چشمه نوشی، جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس در وصف حضرت علی(ع)  توسط امام جمعه و فرماندار شهرستان تویسرکان و مهمانان این آیین رونمایی شد، امروز همچنین به یاد و خاطر ۳۲ بانوی شهید و جانباز شهرستان تویسرکان توسط مسوولان در بلوار میررضی درخت کاشتند.


منبع : فارس