تاریخ : 1399,یکشنبه 24 اسفند11:50
کد خبر : 81407 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درتحقق گام دوم انقلاب



معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: خودسازی، جامعه پردازی و دستیابی به تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میسر می‌شود.
 
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای تحقق گام دوم انقلاب ضروری است

مهندس سعید اوحدی عصر روز جمعه 22 اسفند ماه در بیست و یکمین کنگره سرداران و 4000 شهید منطقه ۱۷ تهران که در روز بزرگداشت شهدا در حرم مطهر شهدای گمنام ابوذر برگزار شد، با تأکید بر اهمیت برگزاری مستمر این کنگره، گفت: شهدا و خانواده معظم شهدا نیازی به برگزاری این کنگره‌ها ندارند و این ما هستیم که برای هدایت به برگزاری این نوع برنامه‌ها نیازمندیم.
معاون رییس جمهور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به تکریم مقام و منزلت شهدا، افزود: شهدا برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی دغدغه داشتند و امروز اگر در این کنگره حضور داریم به دنبال بشارت شهدا هستیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان حدیثی از امام صادق (ع)، گفت: انسان باید در طول حیاتی که خداوند به او عنایت کرده است شناخت قلبی به آن نعمت داشته باشد و شکر آن نعمت را به جای آورد.
مهندس اوحدی با بیان اینکه برای شناخت آرمان‌های شهدا باید در این گونه مراسم‌ها حضور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حضور در این مراسم‌ها باید با شناخت قلبی باشد و امروز به برکت فرهنگ ایثار و شهادت کارنامه قابل قبولی در بخش سلامت داریم و شهدای مدافع سلامت گواه این موضوع هستند که با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت در این مسیر گام برداشتند.
معاون رییس جمهور ادامه داد: شهدا مظهر اقتدار معنوی در کشور هستند و روز شهید تنها یک مناسبت تقویمی نیست و باید در همه روزها شهدا مورد تجلیل قرار بگیرند و باید همواره در مسیر آن‌ها حرکت کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ای که از سوی دشمنان علیه کشور تحمیل شده است، تصریح کرد: کشورهای غربی با وجود ادعای دفاع از حقوق بشر امروز داروهای جانبازان و بیماران ما را تحریم کرده‌اند و در افکار باطل خود غوطه‌ور هستند.
مهندس اوحدی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: خودسازی، جامعه پردازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی را رهبر معظم انقلاب در این بیانیه مطرح کردند و برای تحقق و رسیدن به آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است.
گفتنی است، در کنگره سرداران و 4000 شهید منطقه ۱۷ (دارالشهدای تهران) آیت الله ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه و سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور سخنرانی کردند و از خانواده شهیدان سلامت «اصغر آقا محمدی»، «موسی فتح‌آبادی» و «مهدی وریجی» تقدیر و تجلیل شد.


منبع : ایثار