تاریخ : 1399,یکشنبه 24 اسفند11:54
کد خبر : 81408 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد شهیدو وزارت ورزش



تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت ورزش و جوانان در راستای توسعه همکاری‌های دو جانبه توسط مهندس سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به امضا رسید.
 
امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت ورزش و جوانان
مهندس سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز شنبه ۲۳ اسفندماه در مراسم بزرگداشت روز شهدا و روز جانباز که در سالن سلمان فارسی کمیته ملی المپیک برگزار شد، با تأکید بر اهمیت بزرگداشت روز شهدا و جانبازان، گفت: شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند و نیازی به برگزاری مراسم‌های بزرگداشت ندارند. این ما هستیم که به یادآوری راه شهدا و جانبازان با برگزاری این مراسم‌ها نیاز داریم.
معاون رییس جمهور با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه شهدا چشم و چراغ این ملت هستند، خاطرنشان کرد: خداوند در حدیث قدسی به ظرفیت معنوی شهدا اشاره می‌فرماید و اینکه ظرفیت معنوی شهدا به قدری ارزش پیدا می‌کند که جسم مادی آن‌ها تحمل این ظرفیت معنوی را ندارد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با تبریک ایام گرامیداشت مبعث پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: مهم‌ترین فلسفه خلقت پیامبر اکرم(ص) و بعثت، رشد و کمال انسان‌ها است و خداوند این ظرفیت را به انسان عنایت کرد که جانشین خدا بر روی زمین باشد.
مهندس اوحدی با بیان اینکه مهم‌ترین آفتی که انسان‌ها را تهدید می‌کند فراموشی است، خاطرنشان کرد: اگر انسان یک لحظه از مسیر رشد و تعالی غفلت کند زندگی او را تاریکی فرا می‌گیرد. برای همین باید در مسیر شهدا گام بردارد تا دچار فراموشی نشود که اگر این فراموشی به غفلت تبدیل شود انسان باید نگران زندگی خود و آیندگان باشد.
معاون رییس جمهور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب در چله دوم انقلاب، گفت: مسیر گام دوم انقلاب در مسیر خودسازی، جامعه پردازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی امکان‌پذیر است و این مسیر تنها با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت محقق می‌شود.
در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت ورزش و جوانان توسط سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به امضا رسید.
در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان فعال عرصه ورزش کشور تقدیر و تجلیل شد و امیر سرتیپ عباس طایفه، رییس انجمن خادمان شهدای حرم، شال خادم الشهدایی را به وزیر ورزش و جوانان اهدا کرد.
در این مراسم سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

منبع : ایثار