تاریخ : 1399,جمعه 29 اسفند13:05
کد خبر : 81463 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مسکن و داروی ایثارگران، اولویت اول سال آینده


مسکن و داروی ایثارگران، اولویت اول سال آینده

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس ورود مجلس به موضوع دارو و مسکن ایثارگران را دو اولویت اصلی مجلس یازدهم در سال آینده عنوان کرد.

فاش‌نیوز- عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، ورود مجلس به موضوع دارو و مسکن ایثارگران را دو اولویت اصلی مجلس یازدهم در سال آینده عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش‌نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده‌ی ایثارگر مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی بررسی رفع ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه‌ی بودجه‌ی سال 1400 یادآور شد: در حال حاضر چند قانون مطرح ایثارگری برای جامعه‌ی ایثارگران در دستور کار ما وجود دارد.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته یکی از این قوانین ایثارگری به شورای نگهبان رفته است و امیدواریم نظر مثبت در مورد آن بدهد تا بتوانیم بحث استخدام فرزندان جانبازان بالای 70 درصد و فرزندان ایثارگران شرکتی را پیش ببریم.

 ابوترابی که خود فرزند شهید است و سابقه دو دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه‌اش دارد، خاطر نشان کرد: کار خوبی که قبلا قانون بود و دولت هم الان آن را اجرایی کرده، عبارت از قانون استخدام 16 هزار نفر از فرزندان ایثارگران بود که جزو اولویت‌های سال 1400قرار گرفته است

 عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: بنابر این کل فرزندان شهید و جانباز ما که بالای 16 هزار نفر هستند در سال 1400 باید جذب استخدام شوند. البته در مورد فرزندان زیر 70 درصد هنوز افراد بیکار زیادی داریم. منتهی با اجرای این مصوبه در سال آینده همچنان یک هزار و خورده‌ای از فرزندان شهید و البته فرزندان جانباز بالای 70 درصد بیکار و ظرفیت جذب در دستگاه‌های دولتی را نخواهند داشت.

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اضافه کرد: انشالله در این مورد تدبیری بیندیشیم، اما در مجموع موضوع جذب و استخدام 16 هزار نفر از فرزندان شهید و جانباز بالای 70 درصد کار بسیار بزرگی است که باید در سال 1400 به سرانجام برسد.

 عضو فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در مورد بقیه‌ی بحث‌های ایثارگران به‌خصوص فرهنگ شهادت باید گفت که جامعه‌ی ایثارگری بایستی به سمت فرهنگ ایثار و شهادت سوق داده شود و به این موضوع در قرن آینده بیشتر بها داده شود تا بتوانیم به مقوله‌ی فرهنگ ایثار و شهادت به نحو احسن عمل کنیم.

 نماینده‌ی ادوار مجلس شورای اسلامی درباره‌ی رضایت از مصوبات ایثارگری مجلس یازدهم، اظهار داشت: بله، اگرچه ما در مورد برخی مسائل از جمله بودجه‌ی سال 1400 انتقادات فراوانی داریم اما به‌طور کلی برای سال آینده در بحث اولویت‌ها باید به فکر دارو و هزینه‌های دارویی جانبازان باشیم. اگرچه متاسفانه در حال حاضر هزینه‌های جانبازان ما در بحث دارو، بسیار سنگین و کمرشکن است و این عزیزان دچار مشکل هستند، بنابراین بنیاد شهید در سال آینده باید بر روی این موضوع به عنوان اولویت کاری توجه داشته باشد.

 عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها، پرداختن به موضوع مسکن را از دیگر اولویت های اصلی جامعه‌ی ایثارگری در سال 1400 عنوان کرد و افزود: نکته‌ی دیگر، بحث مسکن ایثارگران است؛ چرا که بسیاری از جانبازان ما، در حال حاضر مسکن نداشته و توانایی جسمی برای تهیه مسکن را ندارند؛ به همین منظور بنیاد شهید باید در این مورد هم توجه ویژه‌ای داشته باشد.

  عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در ادامه‌ی سخنان خود درخصوص اولویت‌های جامعه‌ی ایثارگری در سال 1400 متذکر شد: بنابراین در مورد این مباحث به عنوان مدافع جامعه‌ی ایثارگری، ما از مجلس انتظارات بیشتری داریم. بخصوص داروی جانبازان یعنی اولویت اول ما باید بر روی تامین داروی جانبازان و ایثارگران در سال آینده باشد؛ چرا که در حال حاضر جامعه‌ی ایثارگری دراین مورد بسیار دچار بحران شده است. اگر چه نسبت به گذشته بهتر شده است و من از آقای اوحدی، رئیس بنیاد شهید تشکر می‌کنم ولی با این حال، جانبازان ما هنوز دچار مشکل هستند.

 ابوترابی با آرزوی سلامتی، تندرستی و شادکامی برای جامعه‌ی ایثارگری در سال آینده، اظهار داشت: ان‌شاالله سال 1400، سال خوبی برای ایثارگران باشد و علاوه بر طرح‌هایی که درحال حاضر در مجلس انقلابی داریم، امیدوارم در سال آینده دو یا سه قانون مهم دیگر جامعه‌ی ایثارگری را در دستور کار مجلس یازدهم داشته باشیم.

پایان