تاریخ : 1400,سه شنبه 17 فروردين13:21
کد خبر : 81809 - سرویس خبری : اخبار

الگوگیری از شهدای شاخص در آموزش نیروها



امیر سرتیپ دوم آزادی گفت: ما در مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه (ع) نزاجا تلاش می‌کنیم تا نیرو‌های سلحشور و ارزشمندی همچون شهید «حججی‌»ها را تربیت کنیم که تا آخرین گلوله بجنگند و در صورت اسارت نیز با ارزش و با ایمان ظاهر شوند.

 

امیر سرتیپ دوم «فرزاد آزادی» فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه (ع) نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت: مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه در واقع تربیت و آموزش نسل جوان درجه‌دار را برای اعزام به یگان‌های عملیاتی ارتش بر عهده دارد تا این افراد مأموریت‌های محوله را در سطح نیرو‌های چهارگانه ارتش و در راستای دفاع و تأمین امنیت سراسر کشور به نحو مطلوبی انجام دهند.

وی افزود: در این مرکز هشت هفته آموزشی برای افراد در نظر گرفته شده است که در طول این مدت، تربیت و آموزش رزم مقدماتی درجه‌داری ارتش اعم از شناخت تسلیحات، شناخت تهدیدات، دشمن‌شناسی و رزم انفرادی انجام می‌شود. این آموزش‌ها هر سال دو نوبت در سطح نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

امیر آزادی با تأکید بر اینکه تلاش ما این است تا در این مرکز نیروی انسانی کیفی، متناسب با تهدیدات روز آموزش‌های لازم را ببینند، عنوان کرد: مراکز آموزشی در ارتش با توجه به قانون اساسی، آموزش‌ها را در جهت تأمین استقلال و حفظ تمامیت ارضی ارائه می‌دهند و در این بین، تأمین سلامت و حفظ کارکنان نیز از مهمترین مؤلفه‌هاست.

استفاده از تجهیزات نوین رزمی و تاکتیک‌های جنگ نیابتی/ تلاش می‌کنیم تا شهید حججی‌ها را تربیت کنیم

وی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی کیفی گفت: آموزش‌های ما در شرایط مختلف همواره برقرار است و هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد. ما تلاش می‌کنیم تا مطابق استاندارد‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت‌ها را ادامه دهیم تا در روند آموزش خللی وارد نشود؛ چراکه بحث دفاع و امنیت کشور تعطیل‌بردار نیست.

فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه نزاجا اظهار داشت: محصول کار و فعالیت‌های آموزشی این مرکز منجر به تربیت نیروی انسانی باکیفیت و متخصص دارای روحیه سلحشوری و ایثارگری می‌شود و ان‌شاءالله این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

امیر آزادی در خصوص جایگاه مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه نزاجا، بیان کرد: جایگاه این مرکز از دیدگاه سلسله‌مراتب فرماندهی، بسیار رفیع است؛ چراکه تربیت نیرو‌های کادر ارتش و در واقع بدنه ارتش در این مرکز صورت می‌گیرد؛ لذا از اساتید مجرب و تجهیزات و فناوری‌های نوین در حوزه آموزش این مجموعه استفاده می‌شود.

وی در خصوص میزان آمادگی یگان‌های ارتش به‌ویژه نیروی زمینی گفت: امروز یگان‌های ارتش در اوج آمادگی قرار دارند؛ چراکه دغدغه فرماندهان ما جاری کردن مؤلفه‌های رزمی در سطح نیرو است. امروز با تدابیر فرماندهان ارشد، یگان‌های نزاجا چابک‌تر از قبل شده و سازمان رزم نیروی زمینی به‌صورت متحرک هجومی تدبیر شده‌اند؛ به طوری که در کمترین زمان ممکن یعنی کمتر از یک روز سنگین‌ترین یگان‌های ما در قالب تیپ و لشکر قادر هستند از مرکز کشور اعزام و در نقطه صفر مرزی مستقر شوند.

فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه نزاجا با بیان اینکه آموزش‌هایی که امروز در سطح نیرو‌های وظیفه، درجه‌دار و افسران ارتش ارائه می‌شود، متناسب با تهدیدات نوین است، افزود: علاوه بر آموزش، تسلیحات نوین و تاکتیک‌های جدید رزمی از جمله جنگ‌های ناهمتراز و نیابتی در مراکز آموزشی ارتش ارائه می‌شود.

استفاده از تجهیزات نوین رزمی و تاکتیک‌های جنگ نیابتی/ تلاش می‌کنیم تا شهید حججی‌ها را تربیت کنیم

امیر آزادی با بیان اینکه امروز به سطحی از توانمندی رسیده‌ایم که هر دشمنی که بخواهد کوچکترین حرکتی علیه امنیت ملی انجام دهد با قدرت و پاسخی پشیمان‌کننده مواجه می‌شود، گفت: بخشی از آموزش‌های ما به مسائل اعتقادی و ارزشی بازمی‌گردد؛ زیرا ما معتقدیم یک نیروی انسانی رزمنده تا آخرین قطره خونش در راه حق می‌جنگد؛ لذا به نیرو‌های خود می‌گوییم که باید با اعتقاد بجنگید و زمانی که اسلحه و مهماتتان تمام می‌شود در واقع نبرد واقعی‌تان شروع خواهد شد و از این پس آنچه شما را در جبهه حق نگه می‌دارد، ایمان و اعتقاد راسخ است؛ لذا ما تلاش می‌کنیم تا نیرو‌های سلحشور و ارزشمندی همچون شهید «حججی‌»ها را تربیت کنیم که تا آخرین گلوله بجنگند و در صورت اسارت نیز با ارزش و ایمان ظاهر شوند.

وی در خصوص فعالیت‌های این مرکز در ایام کرونایی، عنوان کرد: از آنجایی که اینجا یک محیط آموزشی است و سلسله‌مراتب فرماندهی به سلامت نیروی انسانی توجه ویژه دارند، برای هر یک از افراد پرونده سلامت تشکیل داده‌ایم و پروتکل‌های بهداشتی نیز به‌صورت‌های انفرادی و جمعی رعایت می‌شود.

امیر آزادی اضافه کرد: تب‌سنجی و اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون به‌طور روزانه در این مرکز انجام می‌گیرد و از افرادی که کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی دارند، تست بویایی و شنوایی گرفته می‌شود. افراد مشکوک، به بیمارستان‌های ارتش جمهوری اسلامی ارجاع می‌شوند تا مراحل درمانی را طی کنند و از اشاعه بیماری در بین نیرو‌های دیگر جلوگیری شود.

فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه نزاجا خاطرنشان کرد: با اقداماتی که از سوی اداره بهداشت و درمان نیرو‌های چهارگانه ارتش انجام می‌شود، این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهیم که پادگان‌ها و مراکز آموزشی، امن‌ترین مکان‌ها هستند و تاکنون کمترین میزان ابتلا به کرونا را داشته‌اند.


منبع : دفاع پرس