تاریخ : 1400,جمعه 03 ارديبهشت18:40
کد خبر : 81832 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

حالا دیگر توپ در زمین بنیاد است!


حالا دیگر توپ در زمین بنیاد است!

تقاضای ما از بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که مصوبه واگذاری خودرو به ایثارگران دارای محدودیت جسمی و حرکتی و بالای ۵۰ درصد را جدی گرفته و پیگیری کنند و هرجا که به مشکل برخورد کردند...

فاش نیوز - رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، پیگیری اجرای قانون مصوب مجلس برای واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط را وظیفه جدی بنیاد شهید  در سال جدید عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدصالح جوکار، نماینده ایثارگر مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با ابراز خشنودی از مصوبات ایثارگری مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: این مصوبه در لایحه بودجه سال 1400 پیش‌بینی و به تصویب رسیده است و خوشبختانه تامین منابع مالی آن نیز دیده شده است و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید کرد: تقاضای ما از بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که مصوبه واگذاری خودرو به ایثارگران دارای محدودیت جسمی و حرکتی و بالای 50 درصد را جدی گرفته و پیگیری کنند و هرجا که به مشکل برخورد کردند گزارش آن را به مجلس بدهند تا ما هم موضوع را دنبال کنیم.

جوکار اظهار داشت: در این صورت دستگاهی که در این مورد متولی است، باید عدم اجرای مصوبه از سوی دولت را پیگیری کند و ان‌شاالله مجلس شورای اسلامی هم آن را دنبال خواهد کرد.

گفتنی است بر اساس یکی از مصوبات ایثارگری ماده 16 قانون بودجه سال 1400، دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور موظف به واگذاری خودرو در سال جاری به جانبازان جسمی و حرکتی و جانبازان بالای 50 درصد در سال 1400 شده اند. 

عضو مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس یازدهم همچنین درخصوص قانون تبدیل وضعیت ایثارگران یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته ماده 21 مجدداً در دستور کار مجلس شورای اسلامی برای تبدیل وضعیت ایثارگران مصوب شد. در این چارچوب بر اساس وضعیتی که در ادارات از لحاظ استخدامی برای ایثارگران و فرزندان ایثارگر وجود دارد، امیدواریم که این مصوبه هر چه زودتر تبدیل به قانون شود و در سال جاری اجرایی گردد تا مشکل ایثارگران در این بخش حل و فصل شود.

عضو فراکسیون ایثارگران در پایان یادآور شد: بیشترین تلاش و صرف وقت فراکسیون ایثارگران در سال گذشته بر روی موضوع طرح تبدیل وضعیت بوده و در سال 1400 نیز به عنوان بعد نظارتی مجلس، اجرای آن را دنبال خواهیم کرد. اگر چه بیشتر بحث‌ها، نظارت بر اجراء است، اما با این وجود، مجلس یازدهم مصوبات خوبی برای ایثارگران در قانون بودجه سال 1400 به تصویب رسانده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی در خصوص قابلیت اجرایی مصوبات ایثارگران در سال جاری متذکر شد: مصوبات ایثارگران در لایحه بودجه سال 1400 از الان قابلیت اجرایی دارد و دولت باید این مصوبات را اجرایی کند.