تاریخ : 1400,پنجشنبه 19 فروردين14:32
کد خبر : 81860 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

با انتخاب جمعی از هنرمندان برجسته کشور

حسن روح‌الامین، چهره سال هنر انقلاب شد



در آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب، «حسن روح‌الامین» به‌عنوان برگزیده «چهره سال هنر انقلاب ۹۸» معرفی شد.
حسن روح الامین، متولد 1364 است و در جوانی به‌عنوان یک نقاش صاحب‌سبک شناخته‌شده است. وی خلاقیت خود را در طراحی تابلوهایی با مضامین مذهبی و همچنین درباره شهدای انقلاب به ظهور رسانده است. روح‌الامین در نقاشی‌هایش معمولا رئالیسم (واقع‌نمایی) و سمبلیسم (نمادگرایی) را تلفیق می‌کند. طرح‌های وی درباره شهید حججی و شهادت حاج قاسم سلیمانی از محبوب‌ترین آثار وی است. شهید سلیمانی بر کتاب نقاشی‌های او تقریظ نوشته بود. تازه‌ترین موفقیت روح‌الامین، کسب نشان چهره سال هنر انقلاب است.
مراسم افتتاحیه هفته هنر انقلاب، صبح روز گذشته ۱۸ فروردین‌ماه با تجدید میثاق با معمار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با حضور جمع محدودی از اصحاب رسانه و مدیران فرهنگی هنری در بهشت زهرا انجام شد.
طی این مراسم با حضور محمدمهدی دادمان، مجدالدین معلمی، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی، از خانواده‌های احمدعلی راغب، کریم اکبری‌مبارکه، پرویز اسکندرپور، مهدی خانبانپور، محمود فتح‌نیا و حامد رحیم‌پور، هنرمندانی که سال پیش درگذشتند؛ تجلیل به عمل آمد.
همچنین جایزه چهره هنر انقلاب در سال ۹۸ از میان ۵ نامزد نهایی، هنرمندانی همچون حسن روح‌الامین، جواد افشار، محمدصابر شیخ‌رضایی، غلامرضا صنعتگر و محسن کاظمی، به حسن روح‌الامین تعلق گرفت.
چهره سال هنر انقلابِ سال ۹۸ که می‌بایست در فروردین ۹۹ معرفی می‌شد، به دلایل ناشناخته بودن ویروس کرونا به تعویق افتاد و امروز در افتتاحیه هفته هنر انقلاب اسلامی در جوار مزار شهید آوینی معرفی و تجلیل شد.
حسن روح‌الامین پس از دریافت عنوان چهره سال هنر انقلاب، گفت: به قول استاد موحد، ما هنوز هنرمندی در ‌تراز انقلاب اسلامی نداریم. ما سربازی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی در ‌تراز انقلاب اسلامی داریم و داشتیم. در زمینه هنر هم آن چیزی که انقلاب اسلامی باید‌ تربیت می‌کرد یک سرباز در حد حاج قاسم سلیمانی است که هنوز محقق نشده است.