تاریخ : 1400,شنبه 21 فروردين11:57
کد خبر : 81880 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

همسران جانبازان اسوه‌های صبر و استقامت هستند



نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان شیراز گفت: پاداش همسران جانبازان کمتر از خود جانبازان نیست چرا که آنها نیز همچون همسران خود اسوه‌های صبر و استقامت هستند.
 
همسران جانبازان اسوه‌های صبر و استقامت هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در سومین روز از سفر خود به استان فارس با خانواده شهیدان «محمدحسن، محمدجواد و محمد محسن روزی طلب» و شهید «محمد کبار»، «جواد صابر» جانباز مدافع حرم، «سید عبدالرسول میری» جانباز ۳۰ درصد و آزاده ۱۰ سال اسارت دوران دفاع مقدس و «هادی مدارا» جانباز ۷۰ درصد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدارها گفت: زندگی جانبازان بسیار سخت و پر از رنج و مشقت است و همسران معزز آن‌ها نیز دوشادوش آن بزرگواران، سختی‌ها را تحمل کرده و پاداش آن‌ها نیز کمتر از پاداش خود جانبازان نیست چرا که آن‌ها نیز همچون همسران خود اسوه‌های صبر و استقامت هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شکری افزود: ملت شریف ایران اسلامی همیشه قدردان آن همه ازخودگذشتگی و ایثارگری شما بزرگواران است و شما همیشه در تاریخ عزتمند و عزیز هستید.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: شهدا برای دفاع از اسلام و برقراری امنیت در مملکت اسلامی در راه خدا مجاهدت کردند و در این راه از جان عزیز خویش نیز گذشتند و خانواده‌های معظم و بزرگوار آنها نیز امروز با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زمینه رشد و تعالی جامعه گام بر می‌دارند.
همچنین در ادامه این سفر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، عباس کاهه مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی پور مدیرکل بنیاد فارس، ساختمان اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خفر افتتاح شد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان خفر نیز گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران علاوه بر حفظ شأن و منزلت آن بزرگواران، زمینه‌ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و امنیت در جامعه می‌شود.
وی افزود: صحت و امنیت، دو نعمت خیلی مهم و حیاتی برای زندگی فردی و اجتماعی ما تلقی می‌شود که تا وقتی که از آن بهره‌مند هستیم متوجه آن نمی‌شویم. سلامتی جسم، یک موضوع فردی است که به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و سبک زندگی سالم بستگی دارد و امنیت نیز یک موضوع اجتماعی است که همچون صحت و سلامتی در زندگی اجتماعی ما حائز اهمیت است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تأمین امنیت یکی از مسائل ضروری و مهم همه جوامع محسوب می‌شود، گفت: جامعه در سایه تأمین امنیت به رشد، تعالی، پیشرفت و ترقی می‌رسد. نیروهای نظامی و انتظامی حافظان نظم و امنیت شهرها و مرزهای مملکت اسلامی هستند و از آنجا که حافظان امنیت اجتماعی در نوک پیکان دفاع از امنیت جامعه هستند و به این دلیل در معرض خطر قرار دارند پس برای رشد و تعالی و تأمین امنیت جامعه، مردم می‌بایست ارزش معنوی این موضوع را بدانند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که مردم با ارزش و جایگاه شهادت و ایثار در جامعه آشنا شوند و مشتاقان به سوی این جایگاه معنوی بشتابند و در جهت تأمین امنیت جامعه گام بردارند، قدرت ملی تحقق پیداکرده و امنیت اجتماعی حکمفرما می‌شود.


منبع : ایثار