تاریخ : 1400,سه شنبه 24 فروردين15:20
کد خبر : 81962 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گزارشی از حادثه تلخ برخورد با جانباز بابلسری و حواشی آن


گزارشی از حادثه تلخ برخورد با جانباز بابلسری و حواشی آن

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران از دلجویی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جانباز نخاعی بابلسری و بازداشت...

فاش نیوز - برخورد غیرانسانی و خشن یک مأمور نیروی انتظامی با جانباز ضایعه نخاعی بابلسری و پخش فیلم دلخراش این برخورد دور از شأن ایثارگران و حتی نیروهای خدوم انتظامی کشور که بسیاری از خود آنان نیز از ایثارگران و خانواده های آنان هستند، و جریحه دار شدن احساسات عمومی، موجی از تأثر و تأسف به راه افتاد و احساسات عمومی را برانگیخت.

بر پایه گزارش ها، موضوع از این قرار است که یک جانباز نخاعی دفاع مقدس در بابلسر، برای سهولت در عبور و مرورش، از شهرداری بابلسر تقاضا می کند تا از پیاده رو یک راهی را برای ویلچر او درست کنند. چند ماه این امر به تاخیر می افتد تا اینکه با بدنی نحیف، خود دست بکار می شود. اقدام او که هیچ تعارضی با همسایه اش ندارد، مورد مخالفت همسایه قرار می گیرد. مامور نیروی انتظامی که از راه می رسد به جای کمک به جانباز مظلوم و یا حتی سوال از او، با سرباز همراهش به او حمله می کنند و او را به زمین می زنند و با خشونت تمام به دستان او دستبند می زنند تا به پاسگاه کلانتری منتقش کنند که با مقاومت این جانباز و اعتراض همسرش که می گوید او جانباز است و ستون فقراتش مشکل دارد مواجه می شوند؛ و با این حال باز هم به برخورد شدید با او ادامه می دهند و...

پس از پخش فیلم این حادثه ناگوار در شهر و سراسر کشور، افکار عمومی از امام جمعه، فرمانده نیروی انتظامی، مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم بابلسر و نیز سرداران دفاع مقدسخواستار بررسی فوری موضوع و احقاقِ حق این جانباز دردمند و مظلوم شدند...

دلجویی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جانباز بابلسری/ بازداشت اهانت کننده به جانباز نخاعی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران از دلجویی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جانباز نخاعی بابلسری و بازداشت فرد اهانت کننده به این جانباز خبر داد.

حجت الاسلام جواد یوسف‌پور در واکنش به برخورد نامناسب با یک جانباز در شهرستان بابلسر با ابراز تأسف شدید از وقوع این حادثه توضیح داد: این اتفاق که متأسفانه صبح امروز در شهر بابلسر رخ داده است موجب تألم و تأثر فراوان جامعه ایثارگری استان مازندران شد و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بلافاصله شکایت رسمی برای احقاق حقوق این جانباز عزیز را در دستور کار قرار داد.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بلافاصله پس از دریافت شکایت، فرد اهانت کننده به جانباز عزیزمان را بازداشت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران خاطرنشان کرد: عموم مردم استان مازندران همواره قدردان تلاش‌ها و مجاهدت‌های جانبازان عزیز کشورمان بوده و جامعه ایثارگری و آحاد مردم این استان ضمن محکومیت این اقدام به هیچ وجه اجازه نخواهند داد خدشه‌ای به هویت جانبازان و ایثارگران گرانقدر کشورمان وارد شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تا احقاق حق کامل این جانباز و برخورد قضایی با خاطیان، این پرونده را پیگیری خواهد کرد.

وی همچنین از تماس تلفنی سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با این جانباز بابلسری خبر داد و گفت: پس از وقوع این حادثه، مهندس اوحدی ضمن تماس با این جانباز و دلجویی از او ‌دستورات لازم برای پیگیری موضوع را صادر کرد.

 

اقدام دیرهنگام شهرداری بابلسر

طبق گزارش های تکمیلی، پس از جریحه دار شدن افکار عمومی از حادثه ای که می توانست با احساس مسئولیت مدیران شهری اتفاق نیفتد، خبرها حاکی از آن است که پل دسترسی امروز توسط شهرداری بابلسر احداث شد.
همچنین نماینده فرماندار به همراه فرمانده سپاه شهرستان، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و رییس بنیاد شهید، حضوری از جانباز محترم عذرخواهی و دلجویی کردند.

گفته می شود مأمور خاطی نیز هم اکنون در بازداشت بسر می برد. دراینجا باید یادآور شد که این حادثه هشداری است به مسئولان و جامعه که بر اثر کم کاری فرهنگی و عدم فرهنگ سازی و بی توجهی و نادیده گرفتن حضور ایثارگرانی با وضعیت های خاص در جامعه، و البته عدم آموزش مأموران نیروی انتظامی و دیگر بخش ها در نحوه برخورد و تعامل با این قشر معزز، چنین حوادث تلخ و ناگواری به هیچ وجه دور از انتظار نیست.