تاریخ : 1400,سه شنبه 07 ارديبهشت18:45
کد خبر : 82244 - سرویس خبری : اخبار

فراخوان مشاور ایثارگران مجمع تشخیص در واکنش به اقدام شورای شهرتهران


فراخوان مشاور ایثارگران مجمع تشخیص در واکنش به اقدام شورای شهرتهران

در دهه ۷۰، تصاویر شهدا را از بزرگراه ها و نمایشگرها، با این بهانه که موجب تصادف می شود حذف کردند و دیری نپائید که تصاویر کالاهای لوکس و هنرپیشه ها و تبلیغ مواد خوراکی به جای تصاویر حماسه سازان نشست و شهرداری تهران...

بیژن کیانی

فاش نیوز -  مشاور دبیر مجمع تشخیص در امور ایثارگران همه مشاوران امورایثارگران و دبیرخانه شورای مشاوران را به اقدام یکپارچه و هماهنگ در مخالفت با اقدام شورای شهر تهران فراخواند.

متن نامه فراخوان مشاور دبیر مجمع تشخیص در امور ایثارگران به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر همه مشاوران محترم سلام عرض می کنم.
طاعات‌تان مقبول حق، ان‌شاءالله.

شنیده ها حاکی از یک اقدام تامل برانگیز در شهرداری تهران است.

قرار است اداره کل ایثارگران شهرداری که اتفاقا با حضور جانبازی خستگی‌ناپذیر، منشاء خدمات بسیار خوب و ماندگاری شده است، از زیرمجموعه شهردار تهران به معاونت رفاهی تنزل پیدا کند و به اداره تبدیل شود.

گویا ستیز با جریان ایثارگری در شهرداری تهران به یک رویه سیئه تبدیل شده و از دهه ۷۰ تا کنون ادامه دارد.

در دهه ۷۰، تصاویر شهدا را از بزرگراه ها و نمایشگرها، با این بهانه که موجب تصادف می شود حذف کردند و دیری نپائید که تصاویر کالاهای لوکس و هنرپیشه ها و تبلیغ مواد خوراکی به جای تصاویر حماسه سازان نشست و شهرداری تهران فراموش کرد که با چه توجیهی، تصاویر شهدا را حذف کرده است.

در دهه ۹۰ نیز در اقدامی بسیار تامل‌برانگیز، نام شهدا را از خیابان ها و کوچه های شهر تهران حذف کرد؛ و در آغازین ماه ۱۴۰۰ با بهانه کوچک‌سازی، تصمیم به حذف اداره کل ایثارگران شهرداری گرفته است.
گویا تنها با تنزل اداره کل ایثارگران، همه مشکلات شهرداری حل می شود!

خواهران و برادران عزیز مشاور،
اگر ما نتوانیم در گام اول از هویت و موجودیت تشکیلات خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری دفاع کنیم، با دست خود بر ناتوانی و ناکارامدی و بی تفاوتی خود مهر تائید زده ایم.

انتظار می رفت در برابر این اقدام تامل‌برانگیز و مشکوک که کل جریان خدمت رسانی را تضعیف می کند و زیر سئوال می برد، همه ما صدای واحدی داشته و به هرشکل ممکن، مخالفت کنیم؛ ولی با تاسف، چنین نشد.

اینجانب همه مشاوران عزیز و دبیرخانه شورای مشاوران را به اقدام یکپارچه و هماهنگ در مخالفت با اقدام شهرداری تهران دعوت می کنم؛ تا همه وزراء و مسئولین بدانند شورای مشاوران وزراء و دبیرخانه مطبوع، در صحنه حضور دارد و هوشیارانه حرکت های تضعیف کننده خط ایثار و خدمت‌رسانی به این قشر معظم، به خصوص خانواده عزیز شهدا را که به تعبیر امام راحل، ولی نعمت ما هستند زیر نظر دارد و در برابر این گونه اقدامات ساکت و منفعل نیست.

منتظر اعلان موضع عزیزان مشاور و اقدام قاطع دبیرخانه شورا هستم.

با احترام

بیژن کیانی (مشاور دبیر مجمع تشخیص در امور ایثارگران)