تاریخ : 1400,شنبه 11 ارديبهشت13:45
کد خبر : 82338 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

رفتار با جانبازان را از رهبر یاد بگیرید


رفتار با جانبازان را از رهبر یاد بگیرید

در برخورد با ایثارگران و جانبازان بیشتر روحیه عمل گرائی داشته و با دستان مبارکشان، جانبازان را نوازش می دهند و ارادت خالص و ناب خود را ابراز می دارند، با همان روحیه حضرت امام (ره) به ایثارگران توجه دارند...

مرتضی قنبری‌وفا - خدمت مسئولان ذیصلاح، در امر رسیدگی به امور جانبازان نخاعی؛

 فارغ از هر نظری و هر سلیقه ای بنده نظر شخصی ام را بیان می کنم؛ چه عده ای مخالف آن باشند، یا با منافع آنان در تعارض باشد.
 پس از پیروزی انقلاب، حضرت امام (ره) دستور تشکیل بنیاد شهید را دادند و در همان بدو امر این نهاد و بنیاد انقلابی، صراحتا" مواردی را بیان کردند که ایثارگران، مشمول دریافت این خدمات یا معاف از چه هزینه هائی هستند.

 دوراندیشی و تدبیر حضرت امام (ره) بر کسی پوشیده نیست و به اذعان دوستان و حتی دشمنان انقلاب، پیش بینی آینده شوروی، که در آن حضرت امام (ره) فرمودند آینده شوروی و اندیشه مارکسیست کمونیسیسم حاکم بر آن، در موزه ها خواهد رفت، دلالت بر همین تدبیر دارد.

 البته ذکر این مثال صرفا" تاکیدی بر دور اندیشی بی مانند حضرت امام (ره) می باشد که در حکم تاسیس بنیاد شهید صراحتا" در چند مرحله و چند پیام به این موضوع اشاره داشتند، که مسئولان ذیصلاح در این حوزه، هیچگاه دچار بی مسئولیتی و بی تفاوتی نشوند.

 پس از ارتحال حضرت امام (ره) و جانشینی حضرت آقا، مقام معظم رهبری که در فیلم جاودانه ابراهیم حاتمی کیا، آژانس شیشه ای، که ادبیات این فیلم بر جامعه حاکم و مستولی شده است، حاج کاظم از رهبری به عنوان (یک پیر، جوان زخم خورده) نام می برد که حاوی نکته ای بینهایت از ظرافت و دقت است.

 حضرت آقا، بنا بر روحیه خاصی که شاید تحلیل آن از قدرت ما خارج است، در برخورد با ایثارگران و جانبازان بیشتر روحیه عمل گرائی داشته و با دستان مبارکشان، جانبازان را نوازش می دهند و ارادت خالص و ناب خود را ابراز می دارند، با همان روحیه حضرت امام (ره) به ایثارگران توجه دارند و اگر مشاهداتی به ایشان در این حوزه گزارش شود، بی تردید دستور پیگیری صادر می فرمایند.

  بنده 37 سال است که جانباز بالای 70 درصد محسوب می شوم و همگان حتی خود ایثارگران دیگر مفروض دارند، امثال بنده دیگر مشمول تمام خدمات و حداکثر امتیازات محسوب می شویم، باید بگویم، خیر! چون جانبازان معظم نخاعی بر ما ارجحیت دارند، که باید داشته باشند.

  بنده شرایط جسمی خود را هرگز با جانباز عزیز نخاعی برابر نمی دانم، چون در این همه سال حداقل خودم همیشه شاهد بودم این عزیزان بزرگوار اهل درد، چه دردهایی دارند، که هیچ عدد و رقمی و هیچ ریال و دلاری، نمی تواند جوابگوی درد آنان باشد. برای جانباز نخاعی اصلا" خودرو، مسکن یا حقوق هیچ مبنائی در ایثارشان ندارد و اگر امروز تقاضای بذل توجه در اجرای قوانین مربوطه دارند، صرفا" بابت خانواده خود نگران هستند که آنان مرد خانواده محسوب می‌شوند.

زمانی که مثلا" اعلام کردند حق پرستاری این عزیزان، بیشتر است، در دل خود آن مسئول متولی را تحسین کردیم، یا زمانی که اعلام کردند، تسهیلات خودرو آنان بیشتر است، چه در سال‌های گذشته چه اینک.

 لذا از مسئولین و مراجع ذیصلاح، خواهشمندیم، نسبت به ادای حق این عزیزان، متناسب به بندهای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، که دوران آزمایشی خود را هم سال‌هاست، طی کرده و باید به سرعت عملیاتی شود، هر چه زودتر نسبت به این موضوع، اقدام لازم را مبذول دارند. در چنین روزهایی نامبارک، که شاهدیم هر روز تعدادی از جانبازان نخاعی، ملکوتی می شوند، دیگر جای هیچ مصلحتی از باب بی درایتی، باقی نمی ماند.

 

والسلام