تاریخ : 1400,شنبه 11 ارديبهشت12:23
کد خبر : 82391 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

سفر معاون فرهنگی بنیاد شهیدبه سیستان و بلوچستان



معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه 9 اردیبهشت ماه به منظور دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.
 
سفر معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان سیستان و بلوچستان

سردار یعقوب سلیمانی در سفر به شهرستان چابهار و کنارک با جانباز ۷۰ درصد «امیرمحمد رضوانی نیا» و «گل بی‌بی بلوچ زهی» همسر شهید «مراد محمد محتشمی نیا» دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدارها در جریان مسائل خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قرار گرفت و از فداکاری و صبر ایثارگران معزز تجلیل کرد.
سردار سلیمانی در ادامه به شهرستان سرباز سفر کرد و با جمعی از فرماندهان سپاه این شهرستان به همراه گروه جهادی «حاج احمد متوسلیان» و گروه جهادی «ستارگان ایثار» دیدار کرد.
شرکت در مراسم افطاری با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان سرباز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌های معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به شهرستان سرباز بود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین روز از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های کنارک، چابهار و زرآباد بازدید خواهد کرد و در این بازدیدها اعزام خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به اردوهای فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان سیستان و بلوچستان گفت: جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران باعث سربلندی و افتخار برای میهن اسلامی شد.
 
ادامه سفر معاون فرهنگی بنیاد به سیستان و بلوچستان/جانفشانی ایثارگران باعث سربلندی ایران اسلامی شد

سردار یعقوب سلیمانی روز جمعه 10 اردیبهشت نیز در دومین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان در شهرستان چابهار با والدین شهید «عرفان کطری» از شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی تاسوعای حسینی و «گل بی‌بی ملازهی» مادر شهید «عبدالغنی ملازهی» از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین روز از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های کنارک، چابهار و زرآباد بازدید کرد و در این بازدیدها اعزام خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به اردوهای فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.
وی همچنین با حضور در مراسم افطاری خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان‌های مرزی راسک و سرباز در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راسک با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ایثارگران معزز، گفت: خدا را شاکر هستم که در بین خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران غیور و مرزنشین شهرستان‌های راسک و سرباز هستم.
سردار سلیمانی افزود: شهدا و ایثارگران در مسیر معامله با خداوند بزرگ از جان و مال و خانواده‌های خود گذشتند و این جانفشانی و از خودگذشتگی باعث سربلندی و افتخار برای میهن اسلامی شد و ما مسئولان و خادمان شهدا این عزت و افتخار و سربلندی را مدیون و مرهون جانفشانی این عزیزان می‌دانیم.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت خدمت به ایثارگران، افزود: به پاس‌داشت جانفشانی و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران در جهت خدمت خالصانه به خانواده‌های این عزیزان نباید قصور و کوتاهی صورت گیرد چراکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند خدمت به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر اجر و پاداشی دارد که این اجر و پاداش کمتر از خود شهادت نیست.
 سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: حضرت امام علی (ع) که یکی از بندگان مقرب درگاه الهی بودند با این همه فضیلت و بزرگی زمانی که در آستانه شهادت بودند فرمودند «به خدای کعبه که رستگار شدم» و این یعنی رستگاری و عاقبت به خیری را در شهادت می‌دیدند و این بیان گوهربار امیرالمؤمنین (ع) نشان از جایگاه بلند و عرفانی شهدا دارد.