تاریخ : 1400,چهارشنبه 15 ارديبهشت16:40
کد خبر : 82495 - سرویس خبری : اخبار

هیئت مدیره «انجمن خادمان شهدای مدافع حرم» بارئیس بنیاد شهید دیدار کردند


هیئت مدیره «انجمن خادمان شهدای مدافع حرم» بارئیس بنیاد شهید  دیدار کردند

اوحدی اظهارامیدواری کرد با کمک تشکل‌های ایثارگری و با همدلی و همکاری تنگاتنگ بین بنیاد و نیروی قدس سپاه رسیدگی و خدمات‌رسانی به خانواده شهدای مدافع حرم ...

فاش نیوز - نشست اعضای هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای مدافع حرم با معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

برپایه این گزارش، رییس، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای مدافع حرم، روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ با سعید اوحدی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار کردند.

در این نشست، عباس طایفه، رییس هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای مدافع حرم، ضمن گلایه از تأخیر این نشست، مشکلات خانواده‌های شهدای مدافع حرم که در هیئت مدیره جمع‌بندی شده بود را در چهار بخش فرهنگی، تعاون، حقوقی و اقتصادی مطرح کرد.

طایفه به نشست انجمن با سفرای محور مقاومت به منظور پیگیری پرونده شهدای مدافع حرم مفقودالاثر و اسیران اشاره کرد و به مسئولیت‌پذیری دولت‌های محور مقاومت در قبال خون پاک شهیدان و خانواده‌های مکرم این عزیزان تأکید داشت.

در این نشست، همچنین رسیدگی به مشکلات حقوقی خانواده‌ها از جمله ارائه معاضدت قضایی، قطع نشدن رابطه استخدامی خانواده‌های شهدا در امور حقوقی، معیشت، مسکن، بهداشت و دفترچه بیمه، تأمین و افزایش ودیعه اجاره مسکن خانواده شهدای مدافع حرم تا قبل از خرید مسکن و ... از سوی  اعضای هیئت مدیره و مسئول کارگروه حقوقی انجمن مورد تأکید قرار گرفت.

مدیر اداری و خزانه‌دار «انجمن خادمان شهدای مدافع حرم» نیز در این نشست ضمن اشاره به برخی اقدامات و فعالیت‌های این انجمن، از راه اندازی یک گروه مجازی با عضویت خانواده‌های مدافع حرم در کل کشور به منظور اطلاع‌رسانی قوانین مربوط به این عزیزان مانند قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از این طریق خبرداد.

و پیشنهاد دکرد که انجمن خادمان شهدای مدافع حرم یا انجمن و تشکل ایثارگری دیگری به عنوان معتمد از طرف بنیاد به خانواده‌های شهدای مدافع حرم معرفی شوند تا برنامه‌های تربیتی و روانشناسی و دیگر مسائل پیش روی آنان از این طریق بررسی و پیگیری شود.

هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای مدافع حرم  در خاتمه اظهاراتشان نسبت به همکاری با بنیاد شهید برای پیگیری و حل مشکلات خانواده های شهدای مدافع حرم اعلام آمادگی کردند.

در این نشست، سعید اوحدی، رییس بنیاد شهید نیز ضمن استماع اظهارات اعضای این انجمن در باره مسایل و مشکلات خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، گفت: برای ما توفیق بزرگی است که در ماه مبارک رمضان در خدمت تشکلی از ایثارگران و جانبازان عزیز باشیم که با نیت پاک خود، ازخودگذشتگی را در عالی‌ترین حالت ثابت کردند.

معاون رییس جمهور افزود: عموم خانواده های شهدای مدافع حرم با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند که در صحبت‎‌های اعضای انجمن هم به برخی از آن‌ها اشاره شد. در زمان جنگ تحمیلی با این نوع مسائل کمتر رو به رو بودیم، اما امروز به فراخور زمان باید مسائل خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم پیگیری و رفع شود.

او ادامه داد: امیدواریم با کمک تشکل‌های ایثارگری مثل «انجمن خادمان شهدای مدافع حرم» و با همدلی و همکاری تنگاتنگ بین بنیاد و نیروی قدس سپاه بتوانیم شتاب این خدمات را بیشتر کنیم. تلاش بنیاد هم این است که در موضوع شهدای مدافع حرم مسائل پیش روی آنان در اولویت قرار گیرد.