تاریخ : 1400,سه شنبه 28 ارديبهشت15:35
کد خبر : 82781 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مجلس پیگیر ثبت نام ایثارگران جا مانده‌ی سهام عدالت در سال ۱۴۰۰ است


مجلس پیگیر ثبت نام ایثارگران جا مانده‌ی سهام عدالت در سال ۱۴۰۰ است

یوسفی در خصوص بحث "پرداخت حق مناطق جنگی برای بازنشستگان" که در ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده است یادآور شد...

فاش نیوز -  عضو کمیسیون عمران مجلس بر مکلف بودن دولت به ثبت‌نام ایثارگران جامانده از سهام عدالت در سال جاری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی، در خصوص آخرین وضعیت ایثارگران جامانده از سهام عدالت اظهار داشت: در مورد جا ماندگان سهام عدالت، در بودجه سال 1400 دولت را مکلف کردیم که مجددا سامانه های حمایتی را هم در بحث سهام عدالت و هم در بحث یارانه ها باز کند؛ که متاسفانه تاکنون دولت دوازدهم آنها را کاملا بسته است و این اقدام برای کسانی که سهام عدالت شامل آنان می شود نوعی بی عدالتی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم تصریح کرد: از این جهت، دولت را مکلف کردیم که این اتفاق قطعا بیفتد و ما هم این موضوع را بجد پیگیری خواهیم کرد که در سال جاری ثبت نام جا ماندگان از سهام عدالت انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در حال حاضر پیگیر آن هستیم بحث "قانون تبدیل وضعیت" و استفساریه ای است که بنده و ده نفر از نمایندگان برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و پیمانی در لایحه بودجه سال جاری گنجاندیم و اکنون به دنبال تأیید و ابلاغ آن از سوی شورای نگهبان هستیم.

یوسفی در خصوص بحث "پرداخت حق مناطق جنگی برای بازنشستگان" که در ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده است یادآور شد: متاسفانه در زمان تصویب برنامه ششم توسعه به این موضوع دقت کافی نشده است؛ اگر چه ما برای شاغلین که در حال حاضر حداقل پرداختی به آنها داده می شود توجه کرده ایم اما برای بازنشستگان شریف که بسیاری از انها رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند، آن را لحاظ نکرده ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع را طی جلساتی که در مجلس برگزار کردیم و تذکراتی که به دست اندرکاران داده ایم پیگیر هستیم تا اجرایی شود خاطر نشان کرد: ما به عنوان نماینده مردم، در این خصوص با وزارت دفاع و آقای نوبخت، به عنوان معاون رییس جمهور، رییس سازمان امور اداری و سازمان بازنشستگی نامه‌نگاری کرده ایم. اگر چه در مورد تامین اعتبارات، ما در بند "و"  تبصره (2) در آنجا برای بحث بازنشستگان اعتبارات خوبی را لحاظ کردیم.

نماینده مردم استان خوزستان در مورد تامین اعتبارات توضیح داد: در قانون بودجه سال جاری در یکجا 89 هزار میلیارد تومان، و در جای دیگر 60 هزار میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است که در مجموع 150 هزار میلیارد تومان به موضوعات مختلف که یکی از آنها موضوع فوق‌الذکر است اختصاص یافته است. مجلس نخستین بار است که برای بازنشستگان به این صورت منابع مالی لحاظ کرده است؛ گر چه حق آنان و کمک ناچیزی به این قشر است و از این جهت این موضوع را در این چارچوب در نظر گرفته ایم.