تاریخ : 1400,سه شنبه 28 ارديبهشت16:05
کد خبر : 82783 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس یازدهم اذعان کرد:

مجالس و دولت‌ها به وظایف خود در قبال ایثارگران عمل نکرده اند


مجالس و دولت‌ها به وظایف خود در قبال ایثارگران عمل نکرده اند

مجالس و همه دولت های گذشته در طول ۳۰ سال بعد از جنگ و حتی ۴۰ سال بعد از انقلاب، در برابر ایثارگران به تکالیف اصلی خود عمل نکرده اند...

فاش نیوز -  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از کم توجهی مجالس گذشته نسبت به تصویب و تنقیح قوانین ایثارگران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همه مجالس و همه دولت های گذشته در طول 30 سال بعد از جنگ و حتی 40 سال بعد از انقلاب، در برابر ایثارگران به تکالیف اصلی خود عمل نکرده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ادامه داد :متاسفانه مجالس و دولت های گذشته فقط در دو یا سه حوزه مرتبط با مسائل و مشکلات ایثارگران مثل سهمیه کنکور و سهمیه فلان ورود کردند که این چند حوزه هم عمدتا توسط جریان هایی بزرگنمایی شده است.

زنگنه نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: اما آن طور که باید و شاید در ساختارهای قانونی ما برای کسانی که از جان خود مایه گذاشته و ایثار کرده اند قوانین حمایتی در همه جا جاری و ساری نشده است. لذا ما شرمنده ایم و هر کاری برای ایثارگران کنیم کم است.

وی در مورد عملکرد یکساله مجلس یازدهم متذکر شد: در طول یک سال گذشته در مورد ایثارگران در مجلس یازدهم فقط دو یا سه الحاقیه مطرح شده بود و متاسفانه مجلس انقلابی هنوز هم کار جدی در مورد ایثارگران انجام نداده است.

رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب، در مورد بعد نظارتی مجلس در خصوص نظارت بر قوانین ایثارگری اظهار داشت: باید قانونی باشد که بر روی آن نظارت شود؛ اگر چه متاسفانه در مورد ایثارگران هنوز قوانین محکمی  نداریم.