تاریخ : 1400,چهارشنبه 29 ارديبهشت19:30
کد خبر : 82816 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

طرح تسری امتیازات جانبازان ۲۵ درصد به جانبازان درصد پایین


طرح تسری امتیازات جانبازان ۲۵ درصد به جانبازان درصد پایین

طرح تسری امتیازات جانبازان ۲۵درصد به جانبازان زیر ۲۵درصد، در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی کلید خورد...

فاش نیوز - طرح تسری امتیازات جانبازان 25درصد به جانبازان زیر 25درصد، در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی، با اشاره به جمع‌آوری امضاء و ارسال طرح تسری امتیازات جانبازان 25درصد به جانبازان درصد پایینی اظهار داشت:

یکی از طرح‌هایی که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی مطرح است، طرح تسری امتیازات جانبازان 25درصد به جانبازان زیر 25درصد است.

 رئیس فراکسیون ایثار و شهادت افزود: این طرح در حال حاضر مراحل اولیه خود را می‌گذراند و قرار است در اختیار کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به عنوان مرجع تائید، برای ارسال به هیئت رئیسه قرار بگیرد. پس از آن، پیشنهادات موافقان و مخالفان طرح، مطرح شده و بعد از چکش کاری، به صحن علنی برای تصویب ارائه خواهد شد.

 عضو مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: در صورتی‌که بتوانیم این طرح را به تصویب برسانیم و امتیازات جانبازان بالای 25 درصد را به سایر جانبازان درصد پائین تسری بدهیم، اقدام عادلانه‌ای برای این قشر محروم و تاثیرگذار کشور از سوی مجلس یازدهم در این برهه از کشور انجام خواهد شد.

 نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس در توضیح طرح تسری امتیازات جانبازان 25درصد به جانبازان با درصد پایین متذکر شد: در صورت تصویب این طرح، امتیازات به جانبازان زیر 25درصد و 10درصد تعلق خواهد گرفت. چرا که جانبازان 10درصد به بالا دارای صورت سانحه هستند و این موضوع هم در قانون برنامه ششم توسعه به تصویب رسیده است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر این مبنا نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی، این طرح را تا تسری به جانبازان 10 درصد به بالا پشتیبانی و حمایت قانونی خواهند کرد.

نماینده ادوار هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این رابطه برای تامین منابع مالی طرح تسری امتیازات جانبازان بالای 25 درصد به بالا به جانبازان زیر 25، رایزنی‌ها و مذاکرات لازم با دولت از سوی نمایندگان ایثارگر مجلس صورت خواهد گرفت و ان‌شاالله در صورت موافقت مجلس، تامین اعتبار مالی و رفع موانع قانونی در خرداد ماه خواهد شد.

این نماینده مجلس که خود جانباز و آزاده است، در توضیح امتیازات شامل حال جانبازان زیر 25درصد متذکر شد: امتیازاتی مانند بیمه، سهمیه کنکور، آزمون و اشتغال به عنوان سهمیه برای قشر محروم جانبازان زیر 25درصد لحاظ خواهد شد. اگرچه قرار بود این امتیازات برای جانبازان یک کاسه شود اما متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: طرح تسری امتیازات، در واقع مکمل و کامل کننده بند یک برنامه ششم توسعه کشور است که قرار بود اجرایی شود، اما به دلایلی تاکنون انجام نشده است.