تاریخ : 1400,جمعه 31 ارديبهشت13:35
کد خبر : 82825 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مجلس آماده احضار وزیر صمت به صحن علنی مجلس


مجلس آماده احضار وزیر صمت به صحن علنی مجلس

برای بسیجیانی که سابقه جبهه در دوران دفاع مقدس داشتند و به آنها قبلاً توجهی نشده بود؛ همچنین ایثارگرانی که از لحاظ بیمه دچار مشکلاتی هستند و در بحث پرداخت‌ها مشکل دارند...

فاش نیوز - عضو کمیسیون انرژی از قصد مجلس برای احضار وزیر صمت به صحن علنی و پاسخگویی در خصوص مصوبه واگذاری خودرو به جانبازان بالای 70درصد خبر داد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «سهراب گیلانی» نماینده ایثارگر مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی، با اشاره به مصوبات ایثارگری در قانون بودجه سال 1400 و لزوم اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد: نمایندگان ایثارگر مجلس یازدهم پیگیر موضوعات و اجرای مصوبات ایثارگری هستند؛ تا خدای ناکرده حقی از این قشر فداکار و تاثیرگذار جامعه ضایع نشود.

وی افزود: در زمینه اجرایی شدن مصوبات ایثارگری نیز باید گفت، مدت‌زمان حضور دولت دوازدهم در حال پایان است. ان‌شاالله که دولت جدید از نیروهای ارزشی و انقلابی تشکیل شود. مجلس نیز از طریق کمیسیون بودجه نظارت بر منابع مالی مصوبات ایثارگری را باید دنبال کند.

نماینده ایثارگر مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: اما آن چیزی‌ که در شرایط فعلی اهمیت دوچندانی دارد، موضوع تهیه و تصویب برنامه هفتم توسعه کشور در سال جاری است. چرا که برنامه پنجساله هفتم در سال جاری باید توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه شود.

گیلانی اضافه کرد: در برنامه هفتم باید ایثارگران به خوبی دیده شوند و تمام نقاط ضعف برنامه ششم توسعه نسبت به ایثارگران در برنامه قبلی باید برطرف شود و این موضوع در دستور کار مجلس نیز قرار دارد و پیگیر مطالبات آنها اعم از موضوع خودرو و سایر موضوعات به مسئولان کشور هستند. مجلس شورای اسلامی هم این آمادگی را دارد که با دعوت از وزیر صمت موضوع را دنبال کند؛ تا حق ایثارگران عزیز ضایع نشود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون بودجه سال 1400 یادآور شد: در بودجه 1400 نسبت به مسائل و موضوعات جامعه ایثارگری جوسازی‌هایی وجود داشت، اما به صورت منطقی در بودجه، مصوبات خوبی مصوب شده است.

وی اضافه کرد: برای بسیجیانی که سابقه جبهه در دوران دفاع مقدس داشتند و به آنها قبلاً توجهی نشده بود؛ همچنین ایثارگرانی که از لحاظ بیمه دچار مشکلاتی هستند و در بحث پرداخت‌ها مشکل دارند، در لایحه بودجه امسال توجه شده است.

نماینده ایثارگر مجلس دهم و یازدهم توضیح داد: در این راستا نمایندگان نیروهای مسلح نیز در جلساتی که نمایندگان ایثارگر مجلس در خصوص مصوبات ایثارگری برگزار کردند، حضور داشتند و از پیشنهادات آنها استفاده خوبی شده است.