تاریخ : 1400,چهارشنبه 19 خرداد15:55
کد خبر : 82926 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده ایثارگر مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:

جزئیات طرح «همسان‌سازی امتیازات جانبازان زیر ۲۵ درصد و بالای ۲۵ درصد»


جزئیات طرح «همسان‌سازی امتیازات جانبازان زیر ۲۵ درصد و بالای ۲۵ درصد»

در جامعه ایثارگری سه قشر مظلوم وجود دارد که همسران شهدا، جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان، از جمله اقشار مظلوم در جامعه هستند....

فاش نیوز - طرح «همسان سازی امتیازات جانبازان زیر 25 درصد و بالای 25 درصد» بزودی از سوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول می شود.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده ایثارگر مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، با اعلام این مطلب، در توضیح جزئیات طرح "همسان‌سازی امتیازات جانبازان زیر 25 درصد و بالای 25 درصد" خاطر نشان کرد: در جامعه ایثارگری سه قشر مظلوم وجود دارد که همسران شهدا، جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان، از جمله اقشار مظلوم در جامعه هستند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: خوشبختانه در مورد رزمندگان معسر که در دوران جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند و در شرایط کنونی کار و  درآمد مشخصی ندارند، در قانون بودجه سال 1400 اعتبارات خوبی دیده شده است؛ تا بلکه به وسیله این اعتبارات گره ای از زندگی باز گردد و کمکی به معیشت آنها شود.

این نماینده مجلس که خود فرزند شهید است، در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه قانونی اجرایی شده است اظهار داشت: خوشبختانه این مصوبه اجرایی و توسط سپاه در حال انجام است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان، با انتقاد از بی‌توجهی برخی از مسئولان نسبت به خانواده های معزز شهدا تصریح کرد: در بحث همسران شهدا متاسفانه تا کنون کار خاصی نشده است؛ با اینکه اکثر آنها در سن کهولت قرار دارند.

نماینده ایثارگر ادوار دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بحث جانبازان 25 درصد به پایین، در مجلس یازدهم طرحی با عنوان «همسان‌سازی امتیازات جانبازان زیر 25 درصد و بالای 25 درصد» تهیه شده است که بر اساس آن تمام ویژگی هایی که برای جانبازان بالای 25 درصد وجود دارد، برای جانبازان درصدپایین لحاظ شود.

عضو فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی در توضیح جزئیات طرح اظهار داشت: در مورد جانبازان 25درصد به بالا، امتیازاتی مانند اشتغال فرزندان، سهمیه کنکور، تحصیلات رایگان در دانشگاه آزاد، بیمه، حقوق، مزایای مکفی و ... در قانون لحاظ شده است. لذا جانبازانی که مثلا 15 یا 10 درصد هستند، بر اساس این طرح برابر با 25درصد خواهند بود و از امتیازات آنها بهره‌مند خواهند شد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در پایان یادآور شد: امضاهای لازم برای این طرح جمع آوری و به هیئت رییسه مجلس ارسال شده و قرار است به زودی اعلام وصول شود.

پایان