تاریخ : 1400,شنبه 08 خرداد15:42
کد خبر : 83042 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تیرماه برگزار می شود

آزمون استخدامی ایثارگران در آموزش و پرورش


آزمون استخدامی ایثارگران در آموزش و پرورش

آزمون استخدامی ایثارگران در وزارت آموزش و پرورش، در تیرماه امسال برگزار می شود...

فاش نیوز - آزمون استخدامی ایثارگران در وزارت آموزش و پرورش تیرماه امسال برگزار می شود.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «قاسم احمدی لاشکی» معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، در حاشیه جلسه علنی با اعلام این خبر در خصوص جذب نیروهای ایثارگر در سال جاری اظهار داشت: قاعده استخدام ایثارگران برای همه دستگاه های دولتی یکسان است و وزارت آموزش و پرورش هم از این قاعده مستثنی نیست و طبق روال اداری، آموزش و پرورش هم هر آنچه که در این زمینه مسئولیت دارد را انجام خواهد داد.

  معاون پارلمانی وزارت اموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سهمیه 25 درصد و سهمیه 5 درصد استخدام ایثارگران را بر اساس ماده 28، در آزمون هایی که برگزار خواهیم کرد، لحاظ می کنیم و ظرفیت هیچ سهمیه ای را برای ایثارگران خالی نگذاشتیم مگر اینکه در آنجا ظرفیت لازم پر نشده باشد.

 احمدی لاشکی یادآور شد: بنابراین در 4700 ردیف استخدامی ما، چون ظرفیت جذب ایثارگران برای پر کردن آنها به طور کامل وجود نداشته و تاکنون پر نشده، در آزمون بعدی که احتمالا در تیر ماه برگزار می شود، فرصت مناسبی برای جذب نیروهای ایثارگر خواهد بود.

  معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: در مورد بازگشایی مدارس، هر تصمیمی که ستاد کرونا اتخاذ کند، ما هم تابع آن هستیم؛ چرا که وزارت آموزش و پرورش، عضوی از ستاد است. در این چهارچوب، وزارتخانه ملزم به رعایت پروتکل ها است و تیم های مختلفی در سطح استان و شهرستان ها نظارت های لازم را بر روی اجرای پروتکل های آزمون در دو تا پایه نهم و دهم انجام می دهند.