تاریخ : 1400,یکشنبه 09 خرداد12:08
کد خبر : 83049 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

سفر معاون فرهنگی بنیاد به شهرستان‌های استان تهران



معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌منظور دیدار با کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران و همچنین دیدار با ایثارگران این منطقه به شهرستان‌های استان تهران سفر کرد.
 
سفر معاون فرهنگی بنیاد به شهرستان‌های استان تهران/تحول در فعالیت‌های حوزه ایثار نیازمند نگاه تخصصی است

سردار یعقوب سلیمانی صبح روز شنبه 8 خردادماه در ابتدای سفر به شهرستان‌های استان تهران با حضور در گلزار مطهر شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس در شهر ری به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی همچنین در نشست تخصصی مدیران کل ستادی با معاونان و روسای ادارات فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران که در سالن شهدای ترور برگزار شد، با بیان اینکه امروز کار فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت نیازمند خلاقیت و استفاده از فنّاوری‌های روز است، گفت: تحول در فعالیت‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت نیازمند نگاه تخصصی و دغدغه‌مند است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است. ایثار و شهادت از زمان پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) تا دوران انقلاب اسلامی استمرار یافته است و قطعاً همچنان ادامه خواهد یافت.
سلیمانی تکریم و توجه ویژه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از واجبات خدمت در نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و ادامه داد: تجربه نشان داده هر کجا کار فرهنگی تخصصی و با کیفیت ارائه شده مقبولیت و جذابیت آن بیشتر بوده است.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری، جمع‌آوری تاریخ شفاهی والدین معظم شهدا را از سیاست‌های مهم فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تأکید کرد: اولویت برنامه‌های فرهنگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران جمع‌آوری و ثبت تاریخ شفاهی والدین معظم شهدا و جانبازان 70 درصد، تعامل و هم‌افزایی با مؤسسات فرهنگی و انقلابی، فعال کردن تشکل‌های ایثارگری، توجه به برنامه‌های تحولی جوانان متعهد و پرورش دانش‌آموخته‌های علم و دانش در مدارس شاهد است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان‌های استان تهران، با پدر گرامی شهدای والامقام «مهدی و مصطفی ملکی» دیدار و از ایثار و مجاهدت این شهدای والامقام و خانواده بزرگوار آنان تجلیل کرد.
سلیمانی در این دیدار با قدردانی از ایثار و ازخودگذشتگی پدران و مادران معظم شهدا که عزیزترین سرمایه زندگی خود را در راه آرمان‌های امام (ره) و انقلاب فدا کردند گفت: مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان بر لزوم تکریم شهدا و خانواده‌های شهدا تأکید کرده‌اند و ما نیز وظیفه داریم تا قدردان ایثار و فداکاری شما باشیم.
در این دیدار پدر شهیدان ملکی که خود نیز از رزمندگان دوران دفاع مقدس و پیش از آن نیز از مبارزان دوران ستم‌شاهی در شهرستان ری بود، به بیان خاطراتی درباره حضورش در جنگ در کنار فرزندانش پرداخت.
پایان‌بخش برنامه‌های حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل از پدر شهیدان ملکی و اقامه نماز ظهر و عصر در منزل این شهیدان بود.
گفتنی است جمعی از مدیران کل حوزه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران نیز در این سفر معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران را همراهی می‌کردند.


منبع : ایثار