تاریخ : 1400,سه شنبه 11 خرداد19:50
کد خبر : 83093 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

موسوی لارگانی در انتقاد از شرایط معیشتی ایثارگران عنوان کرد:

نباید ایثارگر معسر داشته باشیم


نباید ایثارگر معسر داشته باشیم

بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با توجه به لحاظ اعتبارات مالی در نظر گرفته شده در قانون بودجه ۱۴۰۰ نسبت به ادای مطالبات، و رفع تنگناهای مالی و معیشتی جامعه ایثارگری اقدام کند...

فاش نیوز - عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی عزت و اقتدار کشور را مدیون ایثارگران دانست و گفت: ایثارگران ما مورد بی محبتی و کم لطفی در کشور قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش‌نیوز، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده‌ی مردم فلاورجان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی با اشاره به وضعیت بد معیشتی جامعه ایثارگری اظهار داشت:

عزت، اقتدار و همه چیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون ایثارگری و فداکاری ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت است.

وی افزود: دفاع از امنیت کشور و امنیت و آرامش امروز جامعه مدیون ایثارگری‌های جانبازان، شهدا، آزادگان و رزمندگان در صحنه‌های داخلی و خارجی است. اگر مدافعان حرم ما در سوریه حضور نداشتند، اکنون معلوم نبود که داعش چه بلایی بر سر کشور ما آورده بود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی ادامه داد: باید ما قدردان این خدمات و زحمات ایثارگران باشیم و نباید خدای ناکرده ایثارگر و رزمنده معسری در کشور داشته باشیم. شما ببینید در برخی از کشورها، در جریان جنگ جهانی دوم، یک سرباز حضور داشته است، اما هنوز که هنوز است، علاوه بر تکریم او و خانواده‌اش، حتی به قبرش ادای احترام می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان مردم استان اصفهان متذکر شد: اما در کشور ما خانواده‌های معظم و بزرگوار شهدا و ایثارگران مورد بی محبتی و کم لطفی قرار گرفته‌اند. به نظر من بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با توجه به لحاظ اعتبارات مالی در نظر گرفته شده در قانون بودجه 1400 نسبت به ادای مطالبات، و رفع تنگناهای مالی و معیشتی جامعه ایثارگری اقدام کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در خصوص نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نیز در چارچوب وظایف خود، نسبت به اصلاح و تصویب قوانین ایثارگری و تامین منابع مالی مورد نیاز ایثارگران باید اقدام کند.

نماینده دوره‌ نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: به نظر من در درجه اول، مجلس شورای اسلامی موظف است بر اجرای قوانین مصوب، به خصوص در زمینه ایثارگران نظارت کافی و اشراف داشته باشد و اگر بعد نظارتی مجلس تقویت شود، دولت‌ها جرأت زیر پا گذاشتن قانون را نخواهند داشت.