تاریخ : 1400,دوشنبه 17 خرداد13:57
کد خبر : 83200 - سرویس خبری : آزادگان

مرحوم ابوترابی‌فرداز نگاه رییس بنیادشهید



معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: سید آزادگان، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ابوترابی همواره موجب انسجام و وحدت آزادگان بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد همواره موجب انسجام و وحدت آزادگان بود

مهندس سعید اوحدی شامگاه چهارشنبه 12 خرداد ماه در گفت‌وگو با برنامه «انعکاس» رادیو گفت‌وگو با تسلیت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و عروج حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، گفت: نسبت به موضوع اسارت دو قرائت وجود دارد که یکی ظاهر واژه اسارت است که همه‌ دنیا ناخودآگاه نسبت به آن احساس ترحم دارند و قرائت صحیح نگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است که اسرا را ذخایر عظیم این انقلاب می‌دانند و یا از واژه «الماس‌های درخشان» در مورد آزادگان عزیز استفاده می‌کنند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان خاطراتی از حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد پرداخت و افزود: سید آزادگان اسارت را «قطعه‌ای از بهشت روی زمین» می‌دانستند. در واقع ایشان از اسارت به عنوان بهشتی از عبادت، انس با خداوند، نوع دوستی، دفاع از حریم اهل بیت (ع) و از خودگذشتگی نام می‌بردند و آزادگان را در واقع انسان‌های بهشتی تعبیر می‌کردند.
معاون رییس جمهور افزود: حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به تعبیر مقام معظم رهبری «ابر فیاض» و موجب وحدت آزادگان عزیز بودند به عنوان نمونه هنگام اعلام خبر ارتحال حضرت امام (ره) در میان اسرا نقش مؤثری ایفا کردند و البته با تصمیم مجلس خبرگان برای انتخاب مقام معظم رهبری دروازه‌های امید پدید آمد و در آن شرایط سخت باعث انسجام آزادگان شد.
 اوحدی در پایان حماسه جبهه مقاومت در پیروزی بر رژیم صهیونیستی در اربعین شهادت سردار حجازی از یاران شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.


منبع : ایثار