تاریخ : 1400,یکشنبه 06 تير16:25
کد خبر : 83655 - سرویس خبری : اخبار

بیانیه انجمن جانبازان نخاعی درخصوص لغو تجمع اعتراض‌آمیز


بیانیه انجمن جانبازان نخاعی درخصوص لغو تجمع اعتراض‌آمیز

انجمن جانبازان نخاعی با صدور بیانیه ای درباره قرار و لغو گردهمایی جمعی از جانبازان نخاعی موسوم به گروه مطالبه‌گر، با هشدار به بدخواهان، خواستار هوشیاری ایثارگران در این مقطع حساس...

فاش نیوز - انجمن جانبازان نخاعی با صدور بیانیه ای درباره قرار و لغو گردهمایی جمعی از جانبازان نخاعی موسوم به گروه مطالبه‌گر، با هشدار به بدخواهان، خواستار هوشیاری ایثارگران در این مقطع حساس شد. متن کامل بیانیه انجمن جانبازان به این شرح است:

 

بسم الله و بالله توکلت علی الله لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

بیانیه انجمن جانبازان نخاعی درباره قرار و لغو گردهمایی جمعی از جانبازان نخاعی موسوم به گروه مطالبه‌گر

به اطلاع جامعه ایثارگری خصوصاً جانبازان نخاعی می رسانیم که انجمن جانبازان وفق اهداف اساسنامه خود از سال ۸۸ پیگیر امور بهداشتی، درمانی و فرهنگی، اجتماعی این عزیزان بوده است و همواره در این مسیر با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم درک مشکلات جامعه ایثارگری و جانبازان نخاعی توسط غالب مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.

یکی از مواردی که از سال ۹۵ در دستور کار انجمن قرار گرفت عدم کفایت معیشت جانبازان نخاعی خصوصاً جانبازان نخاعی گردنی و همچنین خودروی مناسب بوده است.

موضوع اول در بستر ماده ۲۶ و موضوع دوم در بستر ماده ۴۵ قانون جامع خدمات ایثارگران مورد پیگیری قرار گرفت، که متاسفانه پس از مدت حدود ۵ سال این مطالبات نتیجه قابل توجهی حاصل نشد، به همین دلیل جمعی ازجانبازان نخاعی با عنوان گروه مطالبه گر با هدایت گروهی از جانبازان نخاعی نخبه  ودر راس ایشان برادر دلسوزوعارف، پزشک متخصص دکترحمید زاده عزیز به مسئله ورود کردند.

 این گروه در اولین قرارخود مقررداشت تا در تاریخ21 / 2 /1400 در محل نماز خانه بنیاد اقدام به همایش مسالمت آمیز نمایند، که با وساطت انجمن جانبازان نخاعی همایش به تاخیر افتاد و نمایندگان گروه مطالبه گر به همراه تعدادی از هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی پس از حضوردرچندین جلسه با ریاست بنیاد موضوعات را در جلسات فشرده ای به بحث و مذاکره گذاشتند که در نتیجه بخشی از مطالبات تحقق یافت، لکن نظر انجمن و گروه مطالبه گر را تامین ننمود.

 بدنبال آن، گروه مطالبه گر بیان داشتند که چنانچه به مطالبات خود نرسند  مجدد از طریق گردهمایی در نمازخانه بنیاد، موضوع را پیگیری خواهند نمود.
 به همین دلیل رایزنی ها و گفتگو با مسئولین بنیاد شدت گرفت و تلاش های بی وقفه ای انجام شد تا موضوع از طریق مسالمت آمیز و گفتگو مرتفع گردد؛ که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و در نتیجه، گروه مذکور روز شنبه 5/ 3 /1400 را برای گردهمایی در نمازخانه بنیاد تعیین نمود.

با کمال تعجب مشاهده شد که بعضی از عناصر معلوم الحال، از یک سو با تمام توان خود در استان ها سعی درتخریب و مخدوش نمودن چهره این ایثارگران ولایت مدار نموده و با تهمت و افتراء،  موضوع را امنیتی کرده و به انتخابات ریاست جمهوری و رییس جمهور منتخب، حضرت آیت الله دکتر رئیسی گره زدند و از سویی دیگر با توسل به شارلاتانیزم و شعبانیزم، بازوهای کلفت را به رخ ویلچر جانبازان نخاعی کشیدند، تا به تصور خود با ایجاد رعب و وحشت مطالبه گران را از میدان خارج نمایند.

انجمن جانبازان ضمن تایید اصل مطالبات این گروه (که بخشی از مطالبات انجمن جانبازان نخاعی است) و تصمیم به لغو آن را که به درخواست مقامات امنیتی کشور و دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت، و نیز ضمن تشکر از زحمات ریاست عالی بنیاد و ستایش از اقدام هدایتگران گروه مذکور در پرهیز از افتادن در دام خناسان، به برخی از مسئولین بی تدبیر بنیاد شهید و امور ایثارگران هشدار می دهد، که توسل به ایجاد تقابل و تفرقه میان گروه های ایثارگری بدترین و کثیف ترین گزینه ممکن بوده و دیری نخواهد پایید که آه و درد جانبازان نخاعی، خصوصا عزیزان جانباز نخاعی گردنی دودمان شان را به باد فنا خواهد داد.

از صبر و بردباری همه عزیزان در این گروه نهایت تشکر و قدر دانی را داریم و اطاعت و ولایت مداری شما را ارج می نهیم.

ان‌شاءالله خداوند متعال به ایثار و فداکاری شما پاداش خیر عنایت فرماید و مورد توجه ویژه آقا علی بن موسی الرضا(ع) و امام عصر(عج) قرار بگیرید.

در پایان یک بار دیگر تاکید می نماییم انجمن جانبازان نخاعی به عنوان یک نهاد قانونی و حقوقی از پیگیری مطالبات قانونی و به حق جامعه هدف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
 و العاقبة للمتقین

انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان
۱۴۰۰/۴/۵