تاریخ : 1400,سه شنبه 15 تير16:26
کد خبر : 83897 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

این حقوق کفاف نمی دهد!



یاسر - تا بنیاد شهید تبدیل به وزارت ایثارگران نشود و جوابگوی مجلس نباشد این بنیاد همواره دارای ایراد و فرار از پاسخگویی است. در ضمن مشکل ایثارگران فقط تبدیل وضعیت نیست. هزاران مشکل دارند مانند عدم بیمه تکمیلی برای دندانپزشکی و عینک جانبازان زیر 25 درصد. گویی این قشر نه چشم دارد نه دندان.

 بیمه دی هم وقتی در سایتش می روی، هنوز زده سال 1398 و با بسیاری از بیمارستان ها لغو قرارداد کرده. در حالیکه طبق گزارش مجلس دولت برای شرکت های ورشکسته درخواست حقوق نجومی کرده برای جانبازان زیر 25 درصد فقط 2 میلیون و 200 هزار تومان آن هم با کلی منت پرداخت می کند که باید از 100 جا استعلام بگیرند و ثابت کنند بدبخت و بیچاره اند و اگر روزی بتوانن یک شغل با درامد بسیار کم مثلا 500 هزار تومان جور کنند تا کمکی باشد به این حقوق کم سریع قطعش می کنند و  می گویند چون درامد داری قطع شده است.

در حالیکه این حقوق بسیار کم کفاف خرج یک خانواده را نمی دهد و جانباز مجبور است یک شغل انتخاب کند.حتی اگر ماهی 500 هزار هم در بیارد خیلی بهتر است.

بهتراست کف درصد جانبازی همه را 25 درصد و بالاتر را در صد بندی جهت خدمات بهتر کنند. یا حقوق جانبازان بالای 50 سال را همانند یک بازنشسته دولتی پرداخت کنند تا جانباز بتواند زندگی کند.