تاریخ : 1400,شنبه 19 تير11:58
کد خبر : 83948 - سرویس خبری : آزادگان

آزادگان سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند



معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه شنبه 15 تیرماه در جمع حقوقدانان جمعیت آزادگان دفاع مقدس گفت: آزادگان سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی و گوهرهایی از ذخیره ایمان در جمهوری اسلامی هستند.
 
دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حقوقدانان جمعیت آزادگان دفاع مقدس/ آزادگان سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند

مهندس سعید اوحدی با بیان اینکه موضوع حقوق بشر آمریکایی پرونده سیاهی است که قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وضوح رسوا شده است، گفت: مصادیق افشای حقوق بشر آمریکایی جنایاتی از قبیل قتل عام مردم فلسطین و لبنان و ترورهای شخصیت های انقلابی و برجسته است که نشان دهنده خوی و طبیعت استکباری آمریکا است که حقوق مردم و ملت‌های مظلوم را تضعیف می کند و برای انسان‌ها و فرهنگ جوامع مختلف ارزشی قائل نیست.
معاون رئیس جمهور افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران و هدایت مقام معظم رهبری وجود نداشت امروز شاهد جنایت‌های عجیب و بی‌شماری در دنیا بودیم. آمریکا بعد از فروپاشی شوروی به جمع بندی رسیده بود که همه باید تابع قوانین آنها باشند و شک نکنید اگر جمهوری اسلامی نبود به تمام اهداف خود دست می‌یافت.
وی در ادامه با تجلیل از مقام و جایگاه آزادگان تصریح کرد: دو قرائت در دنیا نسبت به واژه اسیر وجود دارد که نخستین قرائت عام، اسیر را عجین شده با محکومیت می‌داند و دست و پای اسرا بسته و از همه چیز محروم هستند و نیاز به ترحم دارند که این دیدگاه غربی محسوب می شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دیدگاه اسلامی در مورد اسرا ادامه داد: به اسیر در دیدگاه اسلامی برخلاف دیدگاه غربی نگریسته می‌شود و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری آزادگان سرمایه های عظیم انقلاب اسلامی هستند و ایشان آزادگان را به الماس‌هایی درخشان که از مقاوم ترین عنصرها به دست آمده تعبیر می کنند که گوهر و ذخیره ایمان در جمهوری اسلامی هستند و زندگی آزادگان عزیز می‌تواند به مثابه یک ستاره راهنما باشد.
اوحدی در این دیدار افزود: دیدار با دوستان و عزیزان آزاده و مومن و خاطراتی که با آنها سپری شده است حدیث امام جواد (ع) را تداعی می‌کند و ملاقات و دیدار با دوستان و برادران آزاده موجب صفا و نورانیت دل و شکوفایی عقل و درایت می‌شود، اگرچه در مدت زمانی کوتاه انجام پذیرد.
وی در ادامه ضمن اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، بیان کرد: خداوند آرامش را بر دل های مومنان نازل کرده و آن آرامش همان ایمان است. مومنان هنگامی که کنار هم هستند تمام بی‌قراریشان به اتمام می‌رسد و برکاتی که در این جلسات وجود دارد از برکت ایثارگران مومن است.
 در پایان این دیدار که به همت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و با حضور جمعی از آزادگان سرافراز برگزار شد، از آزاده گرانقدر و معزز «علی داعی» تجلیل شد.


منبع : ایثار