تاریخ : 1400,یکشنبه 27 تير18:35
کد خبر : 84126 - سرویس خبری : معرفی کتاب

«دفتر تنهایی» منتشر شد


«دفتر تنهایی» منتشر شد

موضوعات این اشعار هم از آیینی و دفاع مقدسی گرفته تا انواع موضوعات آزاد، در وصف مادر، ایثار و شهادت، غزل‌های عاشقانه و...

فاش نیوز -  اولین مجموعه اشعار غیر موضوعی جانباز بهروز ساقی، در موضوع و قالب های مختلف به چاپ رسید.

 مجموعه شعر دفتر تنهایی، مشتمل بر اشعاری در موضوعات ایثار و شهادت، عاشقانه، مادرانه و.... و در قالب های سنتی، نیمایی و نو و سپید منتشر گردید.

این مجموعه به همت انتشارات فتح‌الفتوح، با تیراژ 1000 نسخه به چاپ رسیده است.

در مقدمه و برای معرفی این اثر پر احساس آمده است:

این اولین مجموعه از اشعار و سروده‌هایم در قالب‌ها و سبک‌های مختلف می‌باشد که به‌صورت غیرموضوعی جمع‌آوری و آماده‌ی چاپ و انتشار گردیده است. از نظر زمانی هم این آثار، دوره‌های مختلف اواخر دهه‌ی 60 تا اکنون را شامل می‌شود. همچنین اگرچه اکثر سروده‌های این مجموعه در سبک و قالب‌های سنتی است، اما اشعاری در قالب‌های نو نیز در آن وجود دارد. موضوعات این اشعار هم از آیینی و دفاع مقدسی گرفته تا انواع موضوعات آزاد، در وصف مادر، ایثار و شهادت، غزل‌های عاشقانه و... را در بر می‌گیرد.

باوجود متنوع بودن آثار، نامأنوس‌ترین بخش کار، سروده‌های با مضامین عاشقانه و تغزلی است که آوردنش در این مجموعه، در نظر بعضی شاید کمی عجیب یا جالب به نظر برسد؛ اما غزل، شعر تعهد است و انواع عارفانه و الهی آن تا عاشقانه و زمینی‌اش، بخش مهمی از ادبیات ما را تشکیل می‌دهد؛ همچنان که عشق و محبت نیز ساختار و قالب شکن است و در عین حال، به‌طور اجتناب‌ناپذیری در تمامی زوایای زندگی بشر جریان دارد؛ و نه تنها ضرورت حضورش احساس می‌شود؛ که اگر نباشد باید نگران بود؛ زیرا بی‌تعصبی، بی‌تعهدی، هرزگی، لاابالی‌گری و در نتیجه بی‌ایمانی از بلیات و معضلات امروزه‌ی دنیای مدرن و بلای زندگی‌سوز جوامع امروزی به‌شمار می‌رود.

گفتنی است از این شاعر و نویسنده، پیش از این نیزآثار دیگری با اسامی «گلستان آتش»، «در ردیف باران»، «خم می نی»، «عشق هاواسیندا»، «تنها در مقابل شیطان» و «مرامنامه نسل ما» به چاپ رسیده است.