تاریخ : 1400,دوشنبه 28 تير12:37
کد خبر : 84149 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

حال سخت یک مادرجانباز و خواهرشهید!



ندر. ق - فعلا حق و حقوق خود جانبازان و خانواده شهدا را بدهید تا بعدش وضعیت اشتغال فرزندانشان!... جانبازی که با وجود حدود یک ماه بستری تنها 13 درصد در سال های پس از جنگ براش درصد قید گشته و با وجود نخبه بودن آن زمان و مدرک تحصیلی، هم اکنون بعداز 52 سال سن هنوز مجرد و بیکار و بیمار خونه نشین در خونه مادری و با تنها حقوقی که تازه امسال شده بالای دو میلیون و یا مادرش که پیرزن 73 ساله خود سرپرستی ست که در سن جوانی با شوهر 40 ساله اش ازدواج کرد و شهیدی را که فرزندش نبود ولی مثل فرزند خود از طفولیت خود بزرگش کرد

 و از شوهر مرحومش هم 9 فرزند متاهل و مجرد و همه تحصیلکرده و اکثرا بدون کار دولتی و یا بیکار را داراست و همچنین هم مادر جانباز است و هم خواهر شهید هم هست و بعد از فوت شوهرش یعنی از سال 81 با اندک حقوقی که بنیاد بهش میداده امرار معاش میکرده و حالا از اول امسال حقوق این پیرزن را به بهانه یه استعلام قطع کرده اند و بعد از 4 ماه حالا که قراره از این ماه حقوقشو بهش بدن ولی چرا بدون معوقات؟

 یعنی بدون دادن حقوق  اون 3 ماهی که از امسال گذشته و درحالیکه ایشون به امید این اندک حقوق برای نون شبش این مدت زمان را قرض کرده و خورده، حالا باید برای ادای قرضش و اون سه ماه معوقاتی که حقش بوده چه کار کند؟

 و یا در این سن پیری یا میانسالی فکر نون شب خودشان باشند یا اشتغال فرزندان متاهل و یا مجرد و یا برادر خود که بدون داشتن شغلی باثبات و درخور وضع و تحصیل اونا و یا کاری که باتوجه به تحصیلات و وضعیت جسمانیشون مثل عمل قلب باز یکی از اونا اونم در 40 سالگی، مجبورند در شرایط وخیم و فقر فقط گذر عمر کنند؟!