تاریخ : 1400,پنجشنبه 31 تير22:39
کد خبر : 84216 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

ظلم مسلّم به مخابراتی ها



بسیجی جانباز گمنام - در شرکت مخابرات ایران بجای این که حُرمت و کرامت برای ایثارگران قائل شوند تا می توانستند در مقابل ظلم و زور صندوق باز نشستگی کشوری به جای دفاع از ایثارگر سکوت کردند و سکوت بنیاد جانبازان برای دفاع از ایثارگران عزیز که همه ما مدیون ایآنان هستیم، باعث بی تفاوتی و جری تر شدن صندوق باز نشستگی کشوری در حق بازنشستگان ایثارگر شده است.
چه کسی باید دادخواهی و تظلم خواهی ما را پیگیر باشد؟
قضیه از این قرار است.
1- در سال های خدمت سی ساله هر کارمندی که مدرک کارشناسی مطلوب داشت می توانست تا سقف گروه 15 بازنشسته شود.
2- تا قبل از سال 1381 کارمندان حد اکثر تا 2 گروه تشویقی می توانستند تحت شرایط قانونی دریافت کنند،
3- بنا به فرمان مقام معظم رهبری امام المسلمین حضرت آیت الله خامنه ای، افرادی که عضوشورای فرماندهی گردان های عاشورا بودند یک گروه تشویقی می توانستند دریافت کنند.
4- در سال 1381 بنا به تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ رئیس وقت مجلس به رئیس جمهور وقت، هر کارمندی اگر  3 سال مستمراً یا 5 سال غیر مستمر در ارزیابی اداره خود رتبه اول را کسب می نمود، می توانست 2 گروه تشویقی دیگر هم دریافت نماید.
____
با این مقدمه که عرض شد بسیاری از ایثارگران شرکت مخابرات که واجد شرایط فوق بودند برابر احکام صادره تا گروه 19 و بعضاً گروه 20 بازنشسته شدند، متأسفانه بدون اطلاع کارمند باز نشسته صندوق بازنشستگی کشوری کلیه گروه های اخذ شده ایثارگران را حذف و ایثارگری که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و 30 سال سابقه کار باز نشسته شده بود را در گروه 15 به حساب آورد، این ظلم به ایثارگر تا آن جا اعمال گردید که صندوق بازنشستگی با جسارت تمام حتی گروه تشویقی اهدایی رهبر معظم انقلاب را هم از ایثارگر گرفت.
5- اخیراً با همانسازی سازی حقوق ] متوجه این موضوع شدیم و با مراجعه به ادارات خود آنان ما را حواله به صندوق باز نشستگی استان نمودند و در صندوق باز نشستگی کشوری هم فقط با جواب شفاعی می گویند یک مدرک کارشناسی حداکثر تا گروه 15 است و آن هایی که قبل از سال 1394 باز نشسته شدند یک گروه بالاتر. پس تا گروه 16 و در ریف آن نطام هماهنگی حقوق برای شما مبالغ حقوق محاسبه می شود.
6- به آن ها اعلام می کنیم قانون را به ما نشان بدهید یا کتباً به ما بنویسید تا ما تکلیف خود را با مراجعه به مراجع صالحه معلوم کنیم، جواب می دهند به اشخاص حقیقی نامه نگاری نمی کنیم . باید یک مرجع حقوقی با ما مطالبه کند پاسخ می دهیم.
همه جا در بوق و کرنا کرامت و احترام به ایثارگران گوش فلک را پًر و کَر کرده ولی در میدان اجرا عملاً بی غیرت های سیاسی کار زیر باد کولر اسپلیت برما می خندند و عملاً می گویند ایثارگر کیلویی چند؟
نه تنها درد ما با نظام هماهنگ حل نشد بلکه در مخابرات کشور بین 3 تا 5 گروه از ما کسر و بالطبع از حقوق و دریافتی ما موقع بازنشستگی ضربه شدید کمر شکن اقتصادی بعمل آمد.
در ان اوضاع ناهنجار ونابسامان اقتصادی برایمان شده قوز بالا قوز