تاریخ : 1400,جمعه 01 مرداد15:18
کد خبر : 84219 - سرویس خبری : عکس

جشن شهادت در امامزاده علی اکبر چیذر/تصاویر


جشن شهادت در امامزاده علی اکبر چیذر/تصاویر

بزرگداشت شهیدان «سید بهروز جوزی» و «سید علیرضا جوزی» پنج شنبه ۳۱ تیر ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در گلزار شهدای چیذر برگزار شد.

فاش نیوز - بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان «سید بهروز جوزی» و «سید علیرضا جوزی» پنج شنبه ۳۱ تیر ماه از ساعت ۱۸ الی 20 بر سر مزار آن شهید، در گلزار شهدای چیذر برگزار شد.

این مراسم با حضور و سخنرانی محمد علی صمدی و با موضوع پذیرش قطعنامه و عملیات مرصاد برگزار شد.

محمدعلی صمدی متولد ۱۳۵۷ پژوهشگر دفاع مقدس از رویش‌های انقلاب اسلامی که هر شب ساعت ۲۴ برنامه مستند نگاتیو را از شبکه مستند در خصوص شهدا و تاریخ دفاع مقدس به زیبایی اجرا می کند، میهمان ویژه ی جشن شهادت بود.

این مراسم جشن سالگرد شهادت شهید علیرضا جوزی بود.

 شهید "سید علی‌رضا جوزی" دانش‌آموز 13 ساله ای بود که همراه 4 رزمنده که آنها هم از سلاله پاک رسول‌ خدا بودند، در روز عید قربان سال 67 به فیض شهادت نائل شد.

وی در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: به فرزاندان‌تان یاد بدهید و بگویید که راه ما راه حق و راه حسین شهید (ع) است.

شهید "سید علی‌رضا جوزی" دانش‌آموز 13 ساله تهرانی‌ بود که در بسیج مسجد شاه‌آبادی فعالیت می‌کرد و در همان مسجد به عضویت گروه «مقاومت کمیل» درآمد. سید علی‌رضا همیشه در انجام کارهای فرهنگی، نصب اعلامیه و تشییع شهدا پیش قدم بود. دوازده ساله بود که برادر بزرگش به شهادت رسید و او در همان ایام به همراه برادر دیگرش به صف مجاهدان اسلام پیوست و در جبهه‌های غرب حضور یافت.

سحرگاه اول مرداد ماه سال 1367 "سید علی‌رضا" به همراه 22 رزمنده دیگر در سه راه کوشک واقع در جاده اهواز - خرمشهر در کمین دشمن محاصره شدند. با اصابت گلوله به اتومبیل آنها، "سید علی‌رضا" به همراه 4 رزمنده دیگر که آنها از سلاله پاک رسول‌الله و فرزندان خلف حضرت زهرا (س) بودند به فیض عظیم شهادت نائل آمدند. آن روز عید قربان بود...

 

تصاویر از برادرشهید سیدمحمد جوزی