تاریخ : 1400,یکشنبه 17 مرداد16:26
کد خبر : 84593 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

خبرنگاران، امانت داران حقایق و وقایع زندگی


خبرنگاران، امانت داران حقایق و وقایع زندگی

خبرنگاران، حامل امانت هایی از دردها، سکوت ها، فریادها، عشق ها و تلخی های زندگی ها و دل ها هستند که تمام قد تلاش می کنند آنچه در کوله بار فکر، دوربین و نگاهشان هست را به مقصد خود برسانند...

شهید گمنام

شهیدگمنام - 17 مرداد ماه سالروز شهید والامقام، شهادت شهید «محمود صارمی» خبرنگار شهید است که به همین دلیل روز خبرنگار نیز نامیده‌ شده است.

 خبرنگاران، بی دریغ و با وجود بسیاری از مشکلات و محدودیت ها، سختی ها و موانع، حرف ها و حدیث ها و بعضا جریان سازی های آزاردهنده برای انتشار اخبار، تلاش و قلم فرسایی می کنند تا واقعیت ها و حقایق زندگی مردم و جامعه، مشکلات و معضلات، زیبایی ها و زشتی ها به تصویر و نوشته درآید.

 هر روز ده ها رخداد تلخ و شیرین، خبرهای تکان دهنده و شوک آور، اخبار تامل برانگیز و عبرت آموز، دردها و رنج های مردم و خانواده و اجتماع و ... صدها و صدها خبر و نوشته و یادداشت و عکس و فیلم توسط تلاشگرانی منتشر می شود که می خواهند دردی از دلی دوا کنند، باری از دوش جامعه بردارند و نیشتری به مسئولین بزنند شاید دردی... دوا شود، و دلی شاد شود و آگاهی ای داده شود.

باران و برف، آفتاب و گرما، سوز و سرما، باد و طوفان، خلوت و شلوغ، برایشان فرقی ندارد!... می دوند، می نشینند، می نویسند و چشمان متوجهشان به دنبال حقیقت می گردد تا به مردم عزیز سرزمینشان عرضه کنند.

 آنچه از اخبار و یادداشت و قلم خبرنگاران منتشر می شود، چیزی ست که خداوند در سوره قلم به آن قسم خورده است... به دلیل تاثیری که نوشتن می تواند در رویکرد فرهنگی، اخلاقی، دینی، هویتی و زندگی یک جامعه بگذارد.

 وقتی تصاویر تلخ یک ظلم هولناک را به انظار عموم می رسانند و فریاد حق خواهی می زنند... وقتی صحنه دویدن در کوه های سوریه و فیلمبرداری کردن از همچون حاج قاسمی را ثبت می کنند... وقتی خنده بچه های کار... گریه مجرمین... موفقیت ورزشکاران... معضلات نوجوانان... مشکلات تحصیل... درخواست های اقشار مختلف جامعه... و هزاران هزار مطلب و خبر روز را به نشر درمی آورند، نفس راحتی از ته دل بعد از خستگی های تن و روح می کشند که وظیفه شان را به انجام رسانده اند.

خبرنگاران، حامل امانت هایی از دردها، سکوت ها، فریادها، عشق ها و تلخی زندگی ها و دل ها هستند که تمام قد تلاش می کنند آنچه در کوله بار فکر، دوربین و نگاهشان هست را به مقصد خود برسانند.

 مانند خبرنگاران شهیدی همچون شهید رهبر، شهید صارمی، شهید حسن باقری، شهید آوینی، شهید باغبانی که در راه ثبت حقیقت های جنگ و زندگی جان خود را فدا کردند.

امید که خبرنگاران کوشا و خستگی ناپذیر کشورمان در مسیر انتشار حقایق، همواره موفق و پاینده و رهرو راه شهدای رسانه باشند.