تاریخ : 1400,دوشنبه 18 مرداد15:05
کد خبر : 84610 - سرویس خبری : اخبار

مشاور رئیس بنیاد خواستار ابقای وی شد/ نظر شما چیست؟


مشاور رئیس بنیاد خواستار ابقای وی شد/ نظر شما چیست؟

خبرگزاری تسنیم از زبان مصطفی پرکره، مشاور رئیس بنیاد شهید تیتر زده: درخواست ایثارگران برای ابقای اوحدی در دولت ...

فاش نیوز - خبرگزاری تسنیم از زبان مصطفی پرکره، مشاور رئیس بنیاد شهید تیتر زده: درخواست ایثارگران برای ابقای اوحدی در دولت جدید

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران معتقد است که سعید اوحدی کارنامه قابل قبولی در بنیاد شهید داشته است.

با تغییر دولت و روی کار آمدن حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور جدید در دولت سیزدهم گمانه زنی‌ها درباره مدیران جدید دولتی مطرح می‌شود. این گمانه زنی‌ها برای مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مطرح است و جامعه ایثارگری منتظر انتخاب معاونت ریاست جمهوری در این نهاد است. در دولت یازدهم و دوازدهم به ریاست جمهوری حجت الاسلام روحانی، هفت سال مدیریت در بنیاد شهید در اختیار مرحوم حجت الاسلام شهیدی محلاتی بود. او به دلیل مشکلات جسمی در خردادماه 1399 از این سمت استعفا داد و چند ماه بعد در نهم آذرماه 1399 درگذشت. بعد از او سعید اوحدی ریاست در بنیاد شهید را پذیرفت. او جانباز، آزاده و جزئی از خانواده شهدا است. که مدیرتیش در بنیاد شهید به نسبت سال‌های پیش از حضور او قابل قبول برای جامعه ایثارگری بوده است.

سردار مصطفی پرکره، مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور جانبازان و عضو هیئت مؤسس و شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی است. او خود از جانبازان 70 درصد نخاعی دفاع مقدس است.  او در گفتگو با تسنیم نگاهش را در مورد مدیریت بنیاد شهید اینگونه عنوان می‌کند: طی یک سال و اندی که از مدیریت آقای اوحدی در بنیاد شهید می‌گذرد اتفاقات خوبی در بنیاد افتاده است. ایشان علاوه بر اینکه آزاده دفاع مقدس و خود از ایثارگران است، اشراف کاملی هم بر مشکلات ایثارگران دارد. دل آقای اوحدی واقعا برای ایثارگران می‌تپد و نگران آن‌هاست. آنچه در همه جلسات شاهد بوده‌ام اینست که در طی مرور کارها، زیردستان کمکار خود را بازخواست می‌کند که چرا فلان کار هنوز انجام نشده است. و واقعا دغدغه انجام درست کارها را دارد.

او ادامه می‌دهد: اگر بخواهیم سه مدیر انقلابی و جهادی در اوضاع فشل و فرسوده دولت دوازدهم مثال بزنیم که توانستند کارهایی را پیش ببرند قطعا یکی از آنان آقای سعید اوحدی است. قوانین زیادی داریم که نیاز به اصلاح دارند. قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیاز به اصلاحاتی دارد. اوحدی در پیگیری اصلاح این قوانین فعالیت زیادی داشته است. او دو مشاور ویژه و خبره به منظور رسیدگی به قوانین ایثارگران منصوب کرده است، یکی آقای مجتهد و دیگری سردار گرجی زاده که هر دو خیلی خوب موضوع اصلاح قوانین و مقررات را پیش می‌برند و کار بزرگی در حال انجام شدن است. اوحدی توانست قوانین را روی ریل اجرا بیاورد.

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که پیش از دولت روحانی نیز همین سمت را در بنیاد شهید عهده دار بود، می‌گوید: از همان ابتدا، آقای اوحدی با ورود به بنیاد شهید برخی از مدیرانی که شایستگی مدیریت در امور ایثارگران را نداشتند عزل کرد و با مدیریت‌های نامناسب در نظام اداری بنیاد برخورد کرد.  تحول بنیاد شهید نیازمند دستورات قوی است که این دستورات در دستورات مدیران میانی گیر می‌کند. اما چنانچه پافشاری در اصلاح روند موجود باشد، این روال مؤثر ادامه پیدا خواهد کرد.