تاریخ : 1400,یکشنبه 24 مرداد14:10
کد خبر : 84720 - سرویس خبری : اخبار

تحلیلی درباره رئیس بنیاد


تحلیلی درباره رئیس بنیاد

برای ایشان در ۸سال ۶بار حکم صادر شده و در هر پستی میانگین یک سال و سه ماه مشغول بوده که خود دلیلی بر عدم توفیق بوده و گرنه این همه جابجایی مدیریتی منطقی نیست و از طرفی نشان می دهد که...

جانباز هفتاد درصد - سلام با توجه به اینکه از هیچکدام از اعضای کابینه قبلی در کابینه آیت‌الله رییسی استفاده نشده، ابقای آقای اوحدی در بنیاد بعید به نظر می رسد و به دلایل زبر تبعات منفی برای تصمیم آقای رییسی داشته و وجهه خوبی برای دولت نخواهد داشت.

١- آقای اوحدی تنها مدیر ارشدی است که در ٨سال دولت روحانی بیشترین حکم را دریافت کرده است: رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با حکم محمدعلی نجفی، رییس سازمان حج با حکم علی جنتی، معاون میراث فرهنگی با حکم مونسان، مشاور معاون اول به حکم جهانگیری، معاون آموزش و پرورش با حکم حاجی میرزایی، معاون رییس جمهور با حکم روحانی،

٢- یعنی برای ایشان در ٨سال ٦بار حکم صادر شده و در هر پستی میانگبن یک سال و سه ماه مشغول بوده که خود دلیلی بر عدم توفیق بوده و گرنه این همه جابجایی مدیریتی منطقی نیست و از طرفی نشان می دهد که در دولت روحانی از پشتوانه ویژه و اعتماد خاصی برخوردار بود.

٣- آقای اوحدی تنها رییس بنیاد شهیدی است که قبل از انتصاب در بیرون بنگاه اقتصادی و فعالیت شخصی تجاری و اقتصادی داشته و در چند شرکت عضو هیات مدیره بوده و در دوره مدیریت در بنیاد از همان تیم در جاهای مختلف اقتصادی استفاده کرده که دچار شبهه جدی و تبعات بسیار منفی است.

٤- کمیته انتصابات دوره آقای اوحدی ٥نفر بیرون از سیستم بنیاد هستند که شناخت درست و صحیحی از منابع انسانی و مدیریتی بنیاد ندارند و تصمیمات آنان عملا منابع انسانی با تجربه و دلسوز بنیاد را به حاشیه برده است و با پرونده سازی و برچسب بیش از ٣٠مدیر کل را به بدترین شکل درمرکز و استانها عزل کرده و از آنجا که این افراد در بین جامعه ایثارگر افراد متدین، متعهد و با تجربه و دلسوز. شناخته شده هستند این نوع بر خورد تاثیر منفی زیادی روی پرسنل و جامعه ایثارگری گذاشته است بعضی از این مدیران در حوزه های تخصصی خودشون در سطح جامعه هدف و کل جامعه یک برند و شناسنامه محسوب می شوند.

۵- عملا ایشان مدیریت بنیاد را به کسانی واگذار کرده که صرفا حکم إنشائی دارند و بازنشسته و از بیرون از سازمان هستند و در تقابل با کسانی هستند که حکم معاون رسمی سازمان را دارند مثلا یک معاون حقوقی در سیستم وجود دارد آقای اوحدی یک نفر را به عنوان مشاور حقوقی منصوب کرذه که تمام اختیارات عزل و نصب بنیاد عملا در دست ایشان هست و علاوه یک مشاور لوایح هم منصوب کرده است در حوزه مالی و ...هم به همین سبک است کسانی که حکم إنشائی و غیر رسمی دارند اختیار تام در همه حوزه ها دارند و کسانی که حکم رسمی دارند اختیاری ندارند.

٦- بیشترین اعتراض و اعتصاب ایثارگران به نسبت به مدت مدیریت در طول دوره مدیران کلان بنیاد، مربوط به دوره آقای اوحدی است که وجهه بسیار بدی در جامعه حتی برای نظام دارد.

٧- در کل دوره تأسیس بنیاداز سال٥٨، همواره سیاست نظام و بنیاد بر کتمان خدمات معیشتی به ایثارگران بوده و رؤسای قبل، همه بلااستثنا این قاعده را رعایت می کرذند ولی در طول دوره اقای اوحدی خدماتی مثل حقوق و معوقات و مسکن ایثارگران متاسفانه هر روز تیتر رسانه ها بوده که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، عملا بدبینی کل جامعه را به ایثارگران فراهم می کرده و تبعات بسیار بدی در جامعه بر جای گذاشته است.