تاریخ : 1400,یکشنبه 24 مرداد14:49
کد خبر : 84728 - سرویس خبری : اخبار

اجرای طرح ملی قرآن ویژه خانواده شهدای فاطمیون



به مناسبت ایام محرم‌الحرام طرح ملی قرآنی سوره فجر در بین خانواده شهدای فاطمیون و جنوب تهران برگزار می‌شود.

 

به مناسبت ماه محرم الحرام و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان طرح ملی قرآنی با محوریت سوره فجر ویژه خانواده محترم شهدای دوران دفاع مقدس، امنیت، مدافع حرم و فاطمیون و هیئات مذهبی منطقه جنوب غرب استان تهران برگزار می‌شود.

هیئت حضرت خدیجه (س) شامل بانوان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم فاطمیون مسوول اجرای این طرح در بین همسران، مادران و بستگان شهداست.

در این دوره طرح ملی قرآن کریم با محوریت قرائت و تفسیر سوره فجر از ابتدا تا آخر ماه محرم در محافل عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام در سراسر کشور اجرا می‌شود.

هدف از برگزاری این طرح انس عموم مردم با قرآن و ترویج شعائر دینی است که با محوریت تفسیر یک سوره از قرآن کریم حاصل می‌شود. در این طرح قرآنی که در ایام ماه محرم با مشارکت جمعی از محبان قرآنی و به صورت افتخاری و جهادی برگزار می‌شود، هر یک از رابطین قرآنی و جهادی در محل برپایی عزاداری با برگزاری یک محفل قرآنی کوچک آیاتی از کلام الله مجید را ترتیل خوانی می‌کنند و سپس به بیان لطایف آیه مخصوص هر روز پرداخته و سپس داستان‌هایی با رعایت توالی درست تاریخی از امام حسین (ع) را که در مجموعه طرح آمده است، بیان می‌کنند.

طرح ملی قرآنی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در منطقه جنوب غرب تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی و توصیه‌های مقام معظم رهبری در بین بیش از ۷۲ هیات مذهبی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/