تاریخ : 1400,شنبه 30 مرداد18:30
کد خبر : 84739 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

رئیس کمیسیون فرهنگ ایثار و شهادت:

مبنای رأی ما به وزرا سوابق تعامل آنان با ایثارگران است


مبنای رأی ما به وزرا سوابق تعامل آنان با ایثارگران است

اگر یکی از وزرای پیشنهادی در ادارات قبلی خود در مورد ایثارگران زاویه داشته و کاری انجام نداده، یا خدای ناکرده علیه جامعه ایثارگری جبهه‌گیری کرده است، قطعاً به او رای نخواهیم داد...

فاش نیوز - رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت، مبنای رای به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را بعد از تخصص و تجربه، داشتن سوابق ایثارگری و تعهد به جامعه ایثارگران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس برای تشریح سوابق و برنامه‌های خود اظهار داشت:

با توجه به حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، ما هنوز موضوع ایثارگری آنها را در فراکسیون بررسی نکرده‌ایم، اما در فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت تصمیم گرفته‌ایم که با وزرای پیشنهادی تا پیش از آغاز کار مجلس جلسه بگذاریم و یک آنالیز کلی در ارتباط با وضعیت ایثارگری‌شان داشته باشیم تا سوابق آنها در زمینه ایثارگری را مدنظر و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بدهیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر یکی از وزرای پیشنهادی در ادارات قبلی خود در مورد ایثارگران زاویه داشته و کاری انجام نداده، یا خدای ناکرده علیه جامعه ایثارگری جبهه‌گیری کرده است، قطعاً به او رای نخواهیم داد.

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مبنای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در فراکسیون را موضوع ایثارگری عنوان کرد و گفت: به غیر از بررسی تخصص و تجربه در مورد وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی، مبنای ما برای رای اعتماد به وزرا، ایثارگری آنها است. بر این مبنا ما تک تک سوابق وزرا را آنالیز کرده و نحوه برخورد و موضع‌گیری آنها را در خصوص ایثارگران مد نظر قرار می‌دهیم که چگونه با ایثارگران بر خورد کرده و با آنان تعامل داشته است؛ و بر مبنای آن رای خواهیم داد. به نظرما آن وزیری ارزش دارد که غیر از تخصص و مدرکش، حتماً یا باید رزمنده، آزاده، جانباز و یا فرزند شهید و....باشد تا به عنوان یک نکته بسیار مثبت به آن رای اعتماد دهیم.

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت در خصوص جمع‌بندی خود از وزرای معرفی شده دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزرای معرفی شده به مجلس شورای اسلامی بالنسبه وزرای خوبی هستند، اما وزرایی که در شان مجلس انقلابی باشند و در شرایط حاضر بتوانند کشور را مدیریت کنند نیستند.

وی گفت: مجلس یک مجلس انقلابی است و طبیعتاً وظایف خود را در این زمینه انجام خواهد داد. ولی خب بجز چند وزیر که سوابق خوبی دارند (از جمله وزیر کشور، مسکن و نیرو) الباقی سابقه وزارت و تجربه لازم را برای اداره کشور ندارند، در حالی که در شرایط حاضر، ما به کسانی احتیاج داریم که سابقه مدیریت داشته باشند تا در شرایط تحریمی کشور را اداره کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه متذکر شد: وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی، به درد شرایط آرامش می‌خورند؛ در حالی که شرایط امروز کشور، یک شرایط خاص است. متاسفانه بجز چند وزیر که از آنها نام برده شد، الباقی همه بی تجربه هستند. در حالی که ما الان به مردان میدان احتیاج داریم و نیاز به افراد کار کشته و ذوب شده در ولایت و سختی‌ها در شرایط حاضر احساس می‌شود.

| معرفی