تاریخ : 1400,دوشنبه 01 شهريور15:20
کد خبر : 84872 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

انتظارات از وزیر دفاع دولت سیزدهم در راستای خدمت رسانی به ایثارگران


انتظارات از وزیر دفاع دولت سیزدهم در راستای خدمت رسانی به ایثارگران

اجرای قوانین معطل و معلق مانده ی ایثارگران و همچنین سیاستگذاری در راستای برنامه هفتم توسعه می بایست در صدر برنامه ها قرار گیرد...

فاش نیوز - بسم الله الرحمن الرحیم؛ «و لازم است عموم دستگاههای اجرایی اموری را که‏ ‏مربوط به شهدا و خانوادۀ آنان و معلولین و مصدومین است با‏ ‏کمال سرعت عمل نموده و تسهیلات لازم را در مورد آنان معمول‏ ‏دارند؛ که اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند.» (پیام امام خمینی(ره) به مناسبت روز پاسدار)

نظر به سوابق ارزشمند امیر قرایی آشتیانی در حوزه جهاد و شهادت که خود نیز دانش آموخته ی دانشگاه سپهبد شهید علی صیادشیرازی در حوزه ایثارگری می باشد؛ انتظارات را از ایشان در راستای خدمت رسانی به ایثارگران بالا برده است. اجرای قوانین معطل و معلق مانده ی ایثارگران و همچنین سیاستگذاری در راستای برنامه هفتم توسعه می بایست در صدر برنامه ها قرار گیرد.

 

اجرای قوانین مصوب:

  • تشکیل سازمان رزمندگان: باتوجه به فداکاری ها، رشادت ها، ازخودگذشتگی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، مدافعان وطن، مدافعان حرم و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ تشکیل این سازمان ضروری به نظر می رسید که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه 1400 تکالیف این سازمان را مشخص و ردیف بودجه مستقل به نام سازمان رزمندگان- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای این امر اختصاص یافته است. نگارنده در همین خصوص قبلا طی یادداشتی به تفسیر در خصوص چارت سازمان مذکور پرداخته است.

انتصاب مدیر سازمان رزمندگان از اولویت های وزیر دفاع دولت سیزدهم می باشد که در اولین گام می بایست از بین نیروهای انقلابی متخصص،با تجربه، علاقمند و با انگیزه خدمت رسانی به ایثارگران صورت پذیرد.

طراحی سامانه جامع رزمندگان: در راستای ارائه خدمت رسانی مطلوب به ایثارگران می بایست آمار رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم بر اساس آمار اعلامی از سوی هر یک از نهاد ها و یگان های اعزام کننده نیرو توسط نیروهای مسلح در سامانه ای جامع اخذ و ثبت گردد.

صدور کارت ایثار: باتوجه به تشکیل سازمان رزمندگان می بایست، سازمان نسبت به صدور کارت ایثار برای رزمندگان اقدام نماید.

بکارگیری نیروهای جوان متدین، متعهد، متخصص با انگیزه خدمات رسانی به ایثارگران در بدنه مدیریتی سازمان جهت پویایی و مدیریت جهادی ضروری به نظر می رسد. قطعا پویایی بدنه سازمان می تواند تسریع در عملیات خدمات رسانی به ایثارگران را در پی داشته که موجب خرسندی و رضایت ایثارگران و خانواده ایشان می گردد.        

  • تبدیل وضعیت استخدامی: مهمترین دغدغه ایثارگران اشتغال فرزندانشان و تبدیل وضعیت استخدامی می باشد. ایثارگرانی که در راه انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از وطن و حرم جانفشانی نموده اند اکنون دغدغه اشتغال فرزندانشان را دارند. در راستای اجرای دستورالعمل نحوه اجرای بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور (بخشنامه شماره ۱۳۷۵۸ مورخ ۱۹/۳/۱۴۰۰ سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور) که موضوع تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران می باشد، می بایست در دستور کار وزیر دفاع دولت سیزدهم قرار گیرد.

 

- سیاستگذاری در راستای برنامه هفتم توسعه:

تشکیل کارگروه ایثارگران از بین نیروهای متخصص در حوزه ایثارگران جهت تدوین قوانین برنامه پنجساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از اولویت های وزیر دفاع دولت سیزدهم می باشد که نگارنده قبلا نیز طی یادداشتی پیشنهادات مربوط به برنامه هفتم توسعه را در حوزه ایثارگران مربوط به امور اداری و استخدامی، آموزشی و رفاهی مطرح نموده که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

| علی صیاد قبادی – کارشناس ارشد مدیریت و پژوهشگر حوزه اداری و استخدامی