تاریخ : 1400,سه شنبه 02 شهريور16:50
کد خبر : 84880 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

معاون وزارت دفاع خواستار ترمیم کمک معیشت رزمندگان معسر شد


معاون وزارت دفاع خواستار ترمیم کمک معیشت رزمندگان معسر شد

مبلغ پرداختی به رزمندگان معسر، با توجه به آسیب پذیری و مشکلات حاد معیشتی این قشر عزیز به هیچ وجه متناسب نیست؛ چرا که...

فاش نیوز -  معاون پارلمانی وزارت دفاع خواستار ترمیم کمک معیشت رزمندگان معسر با کمک مجلس و دولت آینده شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سردار حسین طلایی‌نیک، معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یک مصاحبه اختصاصی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی امیر آشتیانی به عنوان وزیر دفاع از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:

امیر آشتیانی، وزیر پیشنهادی وزارت دفاع در حوزه حمایت از رزمندگان و ایثارگران، برنامه‌های خوب و مناسبی دارد و تقویت و توسعه خدمات رسانی به رزمندگان معسر و سایر ایثارگران نیروهای مسلح از اولویت‌های کاری ایشان در دوره وزارت خواهد بود.

معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: تداوم و تثبیت و متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین در سال آتی را از اولویت های ایشان برای جامعه بازنشستگان -که بخش عمده‌ای از بازنشستگان نیروهای مسلح را ایثارگران تشکیل می دهند- می باشد.

سردار طلایی‌نیک در ادامه با بیان توجه ویژه وزیر پیشنهادی به مسائل و مشکلات حوزه ایثارگران خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات معیشتی که امروز خانواده‌های ایثارگران با آن مواجه هستند، امیر سرتیپ آشتیانی دارای اولویت ها و برنامه های اجتماعی برای وزارت دفاع است و در سه مقوله مهم «تامین مسکن»، «متناسب سازی حقوق» و «تامین امکانات مناسب» در حوزه خدمات درمانی و بیمه درمانی و خدمات رفاهی مناسب در شبکه فروشگاه‌های اتکا را پیش‌بینی کرده است.

معاون پارلمانی وزارت دفاع ادامه داد: امیدواریم با کمک دولت و حمایت مجلس شورای اسلامی برنامه‌های هدفمند وزیر پیشنهادی دفاع، کرامت و معیشت جامعه شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح ارتقاء یابد.

همچنین در جهت حمایت ویژه از بیماران صعب العلاج و خانواده‌های آنها که تحت پوشش  بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح هستند، امیر سرتیپ آشتیانی تاکید ویژه‌ای در برنامه‌های آینده خود دارد.

سردار طلایی نیک در خصوص وضعیت بیمه‌ای رزمندگان معسر در وزارت دفاع متذکر شد: رزمندگان معسر همانند سایر اقشار باید از بیمه پایه در کشور برخوردار باشند و در این چارچوب، بیمه پایه درمانی رزمندگان معسر بر عهده بیمه سلامت ایران است. لذا در خدمات درمانی پایه، طبق قانون، بیمه سلامت ایرانیان باید همه رزمندگان معسر را تحت پوشش قرار دهد.

معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: کمک معیشت ماهیانه رزمندگان معسر نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد افزایش داشته است که البته هنوز ناکافی است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته به هر رزمنده معسر بابت کمک معیشت، ماهیانه یک میلیون تومان پرداخت می شد؛ اما از ابتدای سال جاری این مبلغ به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است که در واقع ۱۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

وی تاکید کرد: اما این مبلغ پرداختی به رزمندگان معسر، با توجه به آسیب پذیری و مشکلات حاد معیشتی این قشر عزیز به هیچ وجه متناسب نیست؛ چرا که رزمندگان معسر فاقد هرگونه شغل و درآمد هستند و لازم است که با کمک دولت و مجلس، در سال های آینده این مبلغ در یک حد مناسب و مطلوبی به عنوان برخورداری از حداقل حقوق قانونی تامین گردد؛ تا به رزمندگان معسر پرداخت شود.