تاریخ : 1400,جمعه 05 شهريور18:12
کد خبر : 84932 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

ضرورت حذف جانبازنماها و ادای حق جانبازان مظلوم زیر ۲۵%



مرتضی قنبری وفا - اکثر جانبازان زیر 25 درصد، از این موضوع به شدت گله دارند که تعیین درصد از کارافتادگی آنان در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید، بحق نبوده و نارواست و اذعان دارند اگر آنان بصورت تخصصی مورد ارزیابی قرار بگیرند، درصدهای به مراتب بیشتری کسب می کنند، این در حالی ست که پزشکان محترم کمیسیون پزشکی دخیل در امر تعیین درصد، ابراز می دارند که این گروه جانبازان، فاقد مدارک لازم از جمله مدرک همزمان بالینی بوده، تشخیص نوع آسیب از ناحیه مجروحیت پس از گذشت بیش از سه دهه زمان، بسیار مشکل است و عملا" غیر ممکن خواهد بود.

این در حالی ست عده ای قلیل به عنوان (جانبازنما) با دست بردن در اسناد پزشکی و اداری، اقدام به جعل مدارک کرده و به ناحق درصدهای ازکارافتادگی می گیرند. این عمل خلاف جانبازنماها در واقع بزرگترین مشکل و خیانت، در کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید محسوب شده و جانبازان واقعی از احتساب درصد از کارافتادگی خود محروم می شوند.

حال با توجه به این مشکل و معضل پدید آمده، چه برای جانبازان کم درصد و چه امر خلاف جانبازنماها و پایان دادن به این رویه غم بار، به قانونگذاران در این حوزه پیشنهاد می شود، یک راهکار قانونی بسیار جدی در نظر بگیرند با این مضمون :

(افرادی که مبادرت در جعل اسناد پزشکی و اداری برای شرکت در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید می کنند، جرم جعل این مدارک برابر با جعل اسناد رسمی اداری بوده و به کیفرهای بسیار سنگین متهم می شوند و مجازات این جعل مدارک رسمی اداری آنچنان سنگین باشد که هیچ فردی به خود، اجازه چنین خلافی را ندهد)

تا کنون افرادی که بدون هیچ نگرانی به خود با جعل مدرک، به نوعی (شیر یا خط) کرده و با فرض به اینکه اگر درصدی نگیرد، چیزی برای از دست دادن ندارد، وارد کمیسیون پزشکی می گردید، ولی با وضع چنین قانونی دیگر نگران عواقب سنگین اقدام خلاف خود خواهد بود، جرات و جسارت اتهام جعل اسناد رسمی اداری با این مجازات سنگین را نخواهد داشت، دیگر پس از این همه سال خلاء قانونی چنین امری، امروز دیگر باید شاهد حذف جانبازنماها از ورود به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید باشیم.

وضع این قانون برای متولیان و بنیاد شهید، یک تیر و دو نشان است. اول: دیگر جانبازنماها جرات جعل اسناد نکرده. دوم: جانبازان واقعی به حق و حقوق واقعی خود خواهند رسید.

از تمام جانبازان واقعی زیر 25 درصد که بسیار زیاد هستند در برابر عده قلیل جانبازنما، درخواست دارم با حمایت خود از این پیشنهاد، به سال های زیادی از حق و حقوقی که به آنها اجحاف شده، پایان دهند.

والسلام